در آخرین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی پروژه بند خاکی و سرریز سنگ ملاتی حوزه آبخیز معدن کته گوش شهرستان فریمان افتتاح و به بهره برداری رسید.

محسن فنودی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در این مراسم طی سخنانی کوتاهی گفت : بهره برداری از این پروژه تاثیر بسزایی درافزایش آبدهی منابع آبی (چشمه قنات) روستای کته گوش دارد.

در این مراسم که اهالی روستا حضور داشتند مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود: اعتبارات این پروژه به توصیه مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی به مبلغ ۵۲۶ میلیون تومان تامین و پرداخت شده است.

اضافه می نماید: پروژه بند خاکی و سرریز سنگ ملاتی کته گوش بیش از ۳۵ هزار مترمکعب عملیات خاکی و ۶۰۰ مترمکعب سنگ وملات داشته که در حوزه آبخیز به وسعت بیش از ۱۵۰۰ هکتار اجرا گردیده است ظرفیت آبگیری مخزن بند خاکی ۸۰ هزار مترمکعب می باشد.

بند خاکی که با هدف جمع آوری روانابها و کنترل سیل و رسوب در حوزه آبخیز مذکور و افزایش دبی منابع آبی پایین دست اجراء شده است موجب رونق کشاورزی ودامداری روستای کته گوش که ۱۵۰ نفر جمعیت دارد می شود.

اضافه می نماید: محسن فنودی مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان رضوی که برای افتتاح پروژه مذکور به فریمان سفر کرده بود طی نشستی باکارکنان اداره منابع طبیعی ضمن تقدیر از تلاشهای آنان و بازدید از بخشهای مختلف اداره به سوالات آنان پاسخ گفت.