مشهد پایگاه خبری روزگار-رییس بیمارستان ولایت گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشگام کشور در بحث پرونده‌های الکترونیک بوده و بیمارستان ولایت این شهر هم نخستین مرکز درمانی هوشمند ایران بوده است.
محمدمهدی کامیار در جریان بازدید اصحاب رسانه از بیمارستان ولایت، اظهار کرد: بیمارستان ولایت نخستین بیمارستان هوشمند کشور بوده که همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسیده، مرکز درمانی‌ای که ۲۲۰ تخت بیمارستانی دارد که در فاز نخست آن ۱۰۰ آن فعال شده و ۱۱۰ تخت مابقی نیز در فاز دوم که تا پایان سال ۱۴۰۰ آماده خواهد شد فعال می‌شود.
وی تصریح کرد: کار ساخت این مرکز درمانی که در ۵ طبقه و با مساحت ۲۲ هزار مترمربع ساخته شده و ‌کاربری آن سوانح تروما، عروق و جراحی عروق بوده از سال ۱۳۸۱ و پس از سفر مقام معظم رهبری به مشهد آغاز شد که پس از مدتی به وقفه افتاد، اما از ۳ سال قبل ماموریت ویژه ساخت بیمارستان ولایت آغاز شد و در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید.
رییس بیمارستان ولایت با بیان اینکه از مجموع ۱۰۰ تخت فعال این بیمارستان ۵۰ تخت این مرکز درمانی به بیماران کرونایی اختصاص یافته و همین تعداد هم با توجه به انتقال بیمارستان علوی با این مکان به بیماران عروق اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: گرچه فعلاً هنوز بیمار کرونایی در بیمارستان ولایت بستری نشده، اما این امکان وجود دارد که در صورت نیاز ظرفیت موجود افزایش یابد.
کامیار افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشگام کشور در بحث پرونده‌های الکترونیک بوده و در بیمارستان ولایت این شهر هم نخستین مرکز درمانی هوشمند ایران بوده تمامی پرونده‌های بیماران به‌صورت الکترونیکی و بدون کاغذ بوده و این کار با هدف ثبت دقیق‌تر اطلاعات، عدم مصرف کاغذ و بایگانی بهتر پرونده‌ها انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه استفاده از انرژی‌های نوین و تجدیدپذیر از جمله شاخص‌های بیمارستان ولایت بوده است، گفت: این مرکز درمانی تهویه و تنظیم دمای هوشمند با کمترین میزان صرف انرژی و حداکثر میزان بهره‌وری دارد.
رییس بیمارستان ولایت تصریح کرد: کلیه خدمات تروما و سوانح، تروماهای اطفال، جراحی عروق و کرونا با تعرفه دولتی ارائه می‌شود و با تمامی بیمه‌ها همکاری دارد، ضمن اینکه ۱۵ درصد ظرفیت تخت‌های موجود به بحث گردشگری سلامت اختصاص یافته است.
کامیار با بیان اینکه به دلیل همجواری بیمارستان ولایت با مرکز درمانی اکبر خدمات مشترک تروما، سوانح، عروق و جراحی عروق کودکان با همکاری هر دو بیمارستان انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: کلیه خدمات دیالیزی، جراحی، وریدی، آنژیوپلاسی عروق محیطی، جراحی شریان‌های سر و گردن و مغزی خارج جمجمه و غیره در بیمارستان ولایت قابل انجام است.
وی تاکید کرد: تمامی مراجعات اورژانسی و بستری‌ پس از ترخیص طبق موارد درج شده در پرونده الکترونیکی بیمار ثبت شده و با همکاری کلینیک زکریا اقدامات موردنیاز انجام می‌شود و در بحث مراقبت در منزل هم معتقدیم که بیشتر می‌توان روی این موضوع کار کرد و در این خصوص خواهان مسئولان حوزه‌های درمان و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستیم، مواردی که برای بیمار هم از بعد مالی و درمان بهتر موفق‌تر و مناسب‌تر است.