مشهد پایگاه خبری روزگار-مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: به منظور اختصاص زمین مناسب به شرکتهای دانش بنیان، زون تخصصی دانش بنیان در شهرک صنعتی چناران ایجاد شده و تاکنون ۶/۵ هکتار از آن به ۱۷ واحد تولیدی دانش بنیان با اشتغال ۵۲۹ نفر و  با سرمایه گذاری ۵۸۰۰ میلیارد ریال شده است،

علی بهرامی زاده در اولین روز بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی افزود :پیش بینی می شود این میزان از واگذاری اراضی به شرکتهای دانش بنیان تا پایان سال به ۷/۵ هکتار برسد که در افق ۱۴۰۴ شرکت شهرکهای صنعتی استان میزان واگذاری زمین به شرکتهای دانش بنیان باید به ۵۰ هکتار برسد.

وی بیان نمود: یکی از راهبردهای جدی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران استقرار واحدهای دانش بنیان در شهرکهای صنعتی است که براین اساس اولویت واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی بویژه شهرکهای اطراف مشهد به واحدهای دانش بنیانی است که برای تولید انبوه خود مجوز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را برای دانش بنیان داشته باشند.

رئیس هیأت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی اعلام کرد: براساس تعامل انجام گرفته با پارک علم وفناوری خراسان ودانشگاه فردوسی مشهد، مقرر است شرکتهای دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری و دانشگاه فردوسی به این شرکت معرفی شوند تا زمین مورد نظر در شهرکهای صنعتی برای تولید انبوه آنها اختصاص یابد.

بهرامی زاده اظهار داشت: یکی از اقدامات جدی در سطح شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مربوط به توسعه کسب و کارها، حرکت در جهت شناسایی نیازهای فناورانه و رفع آنها و همچنین سوق یافتن واحدهای تولیدی به سمت دانش بنیان شدن است، در این راستا هدفگذاری امسال شرکت شهرکهای صنعتی استان تبدیل ۴۰ واحد صنعتی به واحدهای دانش بنیان است.

وی افزود: افزون بر این معاونت صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی مشوق ها و معافیت هایی را برای صاحبان صنایع بویژه واحدهای دانش بنیان در قالب شرکت در نمایشگاه های تخصصی، شرکت در دوره های آموزشی، برگزاری تورهای صنعتی، ورود شرکتها به بورس اوراق بهادار و آموزش های تخصصی در حوزه صنایع کوچک در نظر گرفته است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی با اشاره به ارزش افزوده اقتصادی صنعت در استان گفت: ۱۸ درصد از اقتصاد استان متعلق به بخش صنعت است و براساس پیش بینی انجام گرفته مبنی بر رشد ۷.۲ درصدی اقتصاد در سال ۱۴۰۱ برای استان، سهم صنعت از این بخش بسیار قابل توجه است.

بهرامی زاده افزود: ۴۰ درصد از واحدهای صنعتی، ۲۵ درصد از سرمایه گذاری صنعتی و ۴۰ درصد از اشتغال صنعتی خراسان رضوی متعلق به شهرکها و نواحی صنعتی است که ۱۰ درصد از اشتغال صنعتی کشور را در اختیار داشته که تاکنون با ۵۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهرکها و نواحی صنعتی استان برای ۷۸ هزار نفر شغل ایجاد شده است.