مشهد پایگاه خبری روزگار-نشست مشترک اعضای کمیته فناوری آموزش و پرورش و معاونت تجاری مخابرات منطقه خراسان رضوی با هدف اجرای طرح “فیبرنوری” در ادارات آموزش و پرورش سطح استان برگزار شد.

قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه با بیان اینکه به موازات رشد و پیشرفت تکنولوژی در دنیا حوزه مخابرات یکی از حوزه‌های بود که تحول بسیاری را شاهد بوده است اظهار داشت: با فراهم شدن زمینه استفاده ادارات آموزش و پرورش سطح استان از اینترنت فیبر نوری و به تبع آن افزایش سرعت اینترنت شاهد رشد قابل توجهی در انجام امور اداری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مقدمات بهره برداری تحت وب از کارتابل اداری فراهم شده است و در صدد هستیم به زودی این امر را محقق سازیم، همچنین با توجه به اینکه در حال طراحی و اجرای میز خدمت الکترونیک هستیم، دسترسی به اینترنت پر سرعت فیبر نوری کمک شایانی به ما در تحقق این امور خواهد کرد تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی بخش زیادی از فعالیت های آموزشی و پرورشی ما در بستر اینترنت و سامانه شاد استمرار دارد لذا برای استفاده از سامانه شاد به ویژه در حوزه تولید و بهره برداری از محتوای الکترونیکی نیاز به اینترنت پرسرعت داریم.

خدابنده در پایان افزود: در آغاز شیوع ویروس کرونا در تعداد زیادی از مدارس استان دسترسی به اینترنت نداشتم، لیکن در چند ماهه نخست پس از شیوع کرونا با تعاملات و همکاری‌های سازنده فی مابین آموزش و پرورش، شرکت مخابرات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان این دسترسی ایجاد شد.

در ابتدای جلسه سید سعید موسوی نژاد، معاونت تجاری مخابرات منطقه خراسان رضوی با بیان اینکه امروزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشران توسعه است اظهار داشت: یکی از نیازهای اصلی اغلب سازمان ها، شرکت های تجاری و بنگاه های اقتصادی زیرساخت مناسب فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی با بیان اینکه نیاز به بستر های ارتباطی مناسب به ویژه اینترنت در ایام شروع کرونا بیش از پیش احساس شد در سطح استان در بازه زمانی شروع کرونا حدود صد هزار مشترک فعال و باندپهن را افزایش دادیم افزود: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی یکی از هدف‌های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات ایران به عنوان یکی از شرکت‌های مهم در این حوزه، به شمار می‌رود.

موسوی نژاد با اشاره به اینکه باید به سمت استفاده از فیبر نوری حرکت کنیم، در حال حاضر حدود شش هزار مشترک در خراسان رضوی در منازل خود به اینترنت فیبر نوری دسترسی دارند خاطرنشان کرد: امنیت، سرعت و کیفیت سه فاکتور اصلی اینترنت فیبر نوری به شمار می‌رود.