مشهد پایگاه خبری روزگار-مراسم اختتامیه دوره های توانمندسازی آموزش دهندگان ادارات سوادآموزی قطب شهید دهقان با حضور معاون سوادآموزی اداره کل خراسان ، روسای ادارات آموزش وپرورش و آموزش دهندگان سو ادآموزی قطب شهیدعلی اکبردهقان ، مدیران اجرایی و به همت اداره سواد آموزی تریت جام  درسالن ورزشی وحدت این شهرستان برگزار شد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطیمه (س) و دومین سالروز شهادت سردارمقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت هفته سوادآموزی به فرمان امام خمینی ره گفت:دررژیم گذشته اوج اقتدار دوره پهلوی بیش از ۵۲درصد مردم ایران بیسوادو بیش از ۶۷درصد باسوادان دوره ابتدایی و مابقی دوره بالاترداشتند .

اسدی با اشاره به اهمیت تاسیس نهضت سواد‌ آموزی به فرمان امام خمینی ره  افزود: حضرت امام‌خمینی ره با هدف گذاری باسوادکردن‌مردم فرمان تشکیل نهضت سواد آموزی را در سال ۵۸ صادر نمودند و  اکنون با جمعیت ۸۰ میلیونی کشوردر تمام گروههای سنی ۹۴درصد و درگروه هدف بیش از ۹۶ درصدمردم باسواد شدند.

وی ادامه داد: درخراسان رضوی بیش از ۹۷درصد سنین گروه ۱۰تا ۴۹ سال باسواد شدند و با تدابیر نظام اسلامی بازماندگان از تحصیل خانه به خانه رصد می شوند و الان به حداقل بازماندگان از تحصیل رسیدیم و نسبت به سهم جمعیت،  بازماندگان بسیار اندک شدند و با تدابیر آموزش و پرورش باید به حداقل برسانیم.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به توسعه مراکز یاددهی و یادگیری سوادآموزی درسطح استان خاطرنشان کرد: درحال حاضر این مراکزاز ۵ به ۱۰۸ مرکز افزایش یافته است و از عرصه محوری به تقاضامحوری برگشته و به کندو عسل تبدیل شده  و دور هم جمع شدندو مهارت آموزی دارند و مراکز بین المللی شده است.

اسدی با اشاره به اینکه کلاس های مراکز یادگیری با رعایت پروتکل های بهداشتی  برگزار می شدادامه داد:درسطح استان ۱۴۰۰آموزش دهنده و هرکدام ۲۱۲ کلاس توانمندسازی و مهارت آموزی تدریس کردند و درمجموع ۲۹۶ هزار ۸۰۰ ساعت مهارت آموزی شده است .

وی با اشاره به جذب آموزش دهندگان بلاتکلیف خاطرنشان کرد: ازمجموع ۴هزار آموزش دهنده ۱۵۶۸نفردرسال ۹۹و امسال هم ۵۰۰ نفرجذب شدند و ۲هزار و ۲۰ نفر ماندند که با طرح ایثارگران ۴۳۰ نفر جذب می شوند و باقی مانده امسال و سال آینده جذب می شوند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: از اینکه حقوق آموزش دهندگان دیر واریز می شود شرمنده و عذرخواهیم و آموزش دهندگان ارتباط خود را با نهصت قطع نکنند که درآینده جذب می شوند.

اسدی یادآورشد: اداره سوادآموزی تربت جام به لحاظ جذب ۷۶۵ نفر دردوره سواد، ۹۵۰ نفردردوره تحکیم و ۶۵۰ نفر دردوره انتقال رتبه اول استان را کسب کرده است.