مشهد پایگاه خبری روزگار-مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: این شرکت با همکاری پارک علم و فناوری خراسان برگزاری ۱۷ رویداد استارتاپی در شهرستانهای استان را تا پایان سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی کرده که تاکنون از این تعداد یک رویداد با حضور شرکتهای استارتاپی، شرکتهای فناور و افراد نخبه و مخترع برگزار شده است.

علی بهرامی زاده افزود: استارتاپ، کسب و کار جدید حول محور فناوری است و رویدادهای استارتاپی با هدف پر کردن خلا موجود بین سرمایه گذاران و فناوران و ارتباط سرمایه گذاران با افراد خلاق و مخترع برگزار می شود.

وی بیان کرد: در این رویدادها سرمایه گذاران حضور یافته و با ایده های کسب و کار جدید و برنامه های استارتاپها آشنا می شوند، در واقع رویدادهای استارتاپی حلقه ارتباطی بین استارتاپها و سرمایه گذاران را شکل می دهند.

وی اظهار داشت: رویدادهای استارتاپی محلی برای شناسایی استارتاپهای برتر خواهد بود و این کار به افراد دارای ایده های نو کمک می کند تا از عملکرد و رویکرد استارتاپها الگوبرداری کرده و در صورت نیاز از تجربیات آنها استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: حمایتهای مالی و معنوی از استارتاپها برای حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی، حمایت از ایده های ناب صنعتی در قالب انعقاد قرارداد با پارک علم و فناوری خراسان به منظور تجاری سازی ایده های فناورانه، کمک به ثبت اختراع، تهیه طرح امکان سنجی برای ایده ها از دیگر اهداف برگزاری رویدادهای استارتاپی است.