مشهد پایگاه خبری روزگار-در ایام سالگرد سردار دلها تندیس یادمان دست سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم(عج) رونمایی شد.
در ایام سالگرد سردار دلها و در آستانه شب شهادت مظلومانه ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س) تندیس یادمان دست سردار دلها با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی، ریاست و مسئولان بیمارستان قائم(عج) و همرزمان شهید سلیمانی، در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم(عج) رونمایی شد.
در این مراسم دکتر محمدتقی رجبی‌مشهدی، پزشک جراح عمومی بیمارستان قائم(عج) و همرزم شهید سلیمانی، گفت: در دوران جنگ تحمیلی اساتید و رزیدنت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان بزرگ از جمله مشهد در بیمارستان‌های صحرایی مناطق جنگی حضور داشتند و خراسانی‌ها حداقل سالی یک بار به این مناطق اعزام می‌شدند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان خدمات درمانی به مجروحان جنگی توسط پزشکان خراسانی بود، افزود: افتخار جامعه پزشکی خراسان بزرگ خدمت‌رسانی به سردار دلها در آذر ماه سال ۱۳۶۰ بود و در اینجا ضمن ارج نهادن به مقام شامخ تمامی شهدا از جمله شهید سلیمانی، نام و یاد دکتر احمد فرزاد جراح دست بیمارستان قائم(عج) را هم که دست مجروح شهید سلیمانی را مداوا کرد گرامی می‌داریم.
یادگار دوران ۸ سال دفاع مقدس و همرزم شهید سلیمانی تصریح کرد: جامعه پزشکی مفتخر به درمان قهرمانان وطن بوده که از آنان شهید سلیمانی است و افتخار دیگر اینکه پزشکان خراسانی اقدامات درمانی سردار دلها را در سال ۱۳۶۰ انجام دادند، بسیاری از رزیدنت‌های آن دوران به عنوان اساتید کنونی در حال خدمت هستند و تعدادی از این اساتید به دیار باقی شتافتند که نام و یاد تمامی آنها را گرامی می‌داریم.
همچنین دکتر حسن خداپرست، مدیر بیمارستان قائم(عج)، بیان کرد: شور و شوق و قدرشناسی مردم از خادمان واقعی خود از جمله سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ستودنی بوده و ملت قدرشناس بارها نشان دادند که یک خادم واقعی پس از پایان حیات هم فراموش نمی‌شود.
وی با ذکر این نکته که شهید سلیمانی در آذر ماه سال ۱۳۶۰ به علت جراحت از ناحیه دست راست به مدت ۱۱ روز بستری بود و در ایام دومین سالگرد این بزرگ مرد تندیس دست مجروح درمان شده را که در زمان شهادت قطع شد در بیمارستان رونمایی کردیم.
مدیر بیمارستان قائم(عج) با بیان اینکه خدمات این مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی به مجروحان جنگی از افتخارات پرشمار ما بوده که یکی از آنها خدمت‌رسانی به سردار دلها بود، خاطرنشان کرد: کادر درمان بیمارستان قائم(عج) با اخلاص کامل و بدون هیچگونه چشم‌داشتی به رزمندگان مجروح جنگ تحمیلی خدمت کردند و در کنار وظیفه و رسالت خود، با تمام توان در مسیر درمان مجروحان تلاش کردند.
شایان ذکر است که پرونده شهید سلیمانی در بیمارستان قائم(عج) در ۴۰ صفحه بوده که یک نسخه از آن در اختیار آستان قدس رضوی قرار گرفته تا موزه حرم مطهر رضوی مقابل دید بازدیدکنندگان قرار بگیرد.