مشهد پایگاه خبری روزگار -تفاهم نامه اجرایی عملیات بیولوژیک در سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی مرتعی شهرستان چناران با شش سامانه عرفی امضاء شد.
حمیدرضا شرفخانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چناران با اعلام این خبر گفت در راستای جلب مشارکت بهره برداران در امر اصلاح و احیاء و بهره برداری از مراتع در گام نخست با ۶ سامانه عرفی شامل بقمچ ، گروه ، مریچگان ، دلمه علیا ، قره خان و بهمن خان تفاهم نامه امضاء و از هر مرتع ۵۰ هکتار که به دلیل چرای دام و شرابط اقلیمی دچار فرسایش شده با استفاده از بذور مرتعی و گیاهان داروئی احیاءگردد براساس بخشی از مفادا ین تفاهم نامه ، وظیفه تامین بذر ، آموزش بهره برداران و اجرای دستورالعمل ها بر عهده منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چناران بوده و اجرای عملیات کاشت ،حفاظت و قرق محدوده بر عهده بهره برداران می باشد.
شرفخانی افزود استفاده مطلوب و بهینه از ظرفیت مردم و بهره برداران به عنوان یک راهبرد اصلی حفاظت احیاء و اصلاح مراتع واراضی در دستور کار سازمان متبوع قراردارد.
وی خاطر نشان کرد تلاش می شود تا به ۷۲ سامانه عرفی شهرستان چناران گلبهار از موضوع حفاظت مشارکتی در قالب تفاهم نامه های تنظیمی استفاده گردد.