مشهد پایگاه خبری روزگار-شورای پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان مشهد با حضور معاون سواد آموزی استان،معاون امنیتی انتظامی فرمانداری و روسای ادارات آموزش و پرورش و سواد آموزی قطب شهید هاشمی نژاد و مدعوین شورای پشتیبانی شهرستان مشهد برگزار شد.

معاون سواد آموزی خراسان رضوی در این جلسه گفت: نرخ با سوادی قبل انقلاب فقط ۴۷ درصد بود، که از این تعداد ۶۷ درصد مردم ،تنها تحصیلات ابتدایی را داشتند.مسئله آموزش بزرگسالان بعد از انقلاب با ابتکار عمل و دستور حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی در ۷ دی ماه ۱۳۵۸ آغاز شد و امروزه با افتخار به بیش از ۹۸درصد در استان خراسان رضوی رسیده است.

مصطفی اسدی با تاکید بر اهمیت جلسات شورای پشتیبانی و مصوبات آن در کمک وحمایت از برنامه های سوادآموزی  گفت: مسئله بی سوادی و ریشه کنی آن، خاص دستگاه آموزش و پرورش نیست بلکه بعنوان یک  معضل اجتماعی  و یک فعالیت همگانی نیازمند مشارکت فعال همه ی مسئولین و دستگاه های اجرایی و  تشکل های مردم نهاد است که متناسب با توان و ظرفیت در اختیار به  این حوزه ورود جدی وکیفی داشته باشند.

وی به بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در این زمینه اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند تمام دستگاه ها مکلفند درریشه کنی بی سوادی کمک کنند.

اسدی ریشه کن کردن بی سوادی را امری فرهنگی و راس همه امور همه دستگاه ها دانست و بیان داشت: ادارات ضمن ورود جدی در این زمینه از هیچ کمکی جهت ریشه کن کردن این مهم دریغ نکنند.