به گزارش خبرنگار روزگار پرس در قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ظهر امروز در نشست خبری که پیرامون هفته وقف در مرقد علی‌بن بابویه قمی(ره) برگزار شد، گفت: فعالیت‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم به چند بخش محوری دسته بندی می‌شود که بخش اول آن است که موقوفاتی که شناسایی می شود چه متصرفی و چه غیر متصرفی محفوظ بماند و ما وظیفه داریم از این موقوفات و سرمایه عظیم آن محافظت کنیم.

 

وی ادامه داد: بخش دوم فعالیت اوقاف، مربوط به شناسایی موقوفات است، برخی موقوفات وجود دارند که ما از آن‌ها بی‌خبریم و باید در سریع‌ترین زمان ممکن شناسایی شوند که همکاران ما در حال پیگیری این موضوع هستند که در این بخش نیازمند کمک مردم و مسئولان بخش های مختلف هستیم و تقاضا داریم اگر از مورد وقف شده‌ای با خبر هستند ما را هم در جریان قرار دهند.

 

مدیر کل اوقاف قم در ادامه گفت: بخش بعدی فعالیت امور اوقاف، اجرای نیت های واقفین است که بسیار مهم است.

 

وی تاکید کرد: متأسفانه بعضا نگاه منفی نسبت به اوقاف وجود دارد که اینها همه پول ها را هر طور دوست داشته باشند خرج می کنند که اصلاً این طور نیست و همه موقوفاتی که در اختیار اداره‌کل است در چرخه هدف و نیت وقف کننده خرج می‌شود و ما اجازه نداریم موقوفات را بدون اجرای نیت واقفین خرج کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری تصریح کرد: اگر کسی با نیت کمک به بیماران مالی را وقف کرده شک نکنید ما آن را در همین زمینه خرج می‌کنیم، برای مثال در سال ۹۹ که بیماری کرونا در اوج خود قرار داشت حدود ۱۹ میلیارد تومان از اموال وقف شده صرف خرید دارو، کمک به بیماران و نیازمندان و تهیه بسته‌های معیشتی شد.

 

مدیر کل اوقاف قم با اشاره به فعالیت های فرهنگی و قرآنی این سازمان، این فعالیت ها را پر حجم عنوان کرد و ادامه داد: همکاران ما در این زمینه فعالیت های خوبی را انجام می دهند و هدف گذاری خوبی برای مسابقات کشوری و بین المللی انجام شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری در پایان، گزارشی از فعالیت موکب امامزادگان قم در سامرا ارائه داد.

 

بعد از این نشست خبری، نمایشگاه دست آورد های اوقاف قم در بقعه شیخان افتتاح گردید