به گزارش خبرنگار روزگار پرس از قم، حجت الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان مسئول موسسه روایت سیره شهدا در همایش تجلیل از خیرین و گروه‌های جهادی فعال در قم با اشاره به آیه “و سَابِقُوا إِلَىٰ مَغْفِرَهٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَجَنَّهٍ عَرْضُهَا کَعَرْضِ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ أُعِدَّتْ لِلَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ” گفت: قرآن به ما دستور داده است که در امور خیر از یکدیگر سبقت بگیریم.

وی با اشاره به روایت حضرت موسى بن جعفر (ع) که فرمودند «وجدت علم الناس فى اربع. اولها ان‏ تعرف ربک، والثانیه ان تعرف ما صنع بک، والثالثه ان تعرف مااراد منک، والرابعه ان تعرف ما یخرجک من دینک‏”، خطاب به گروه‌های جهادی گفت: چهار دسته از علوم برای همه شما عزیزان لازم است، اول آن‏که خدایت را بشناسی دوم آن‏که بدانى در تو چه صنایعى را به کار برده‏ سوم آن‏که بدانى در آفرینش تو چه اراده‏‌اى داشته‏ و چهارم آن‏که بدانى چه چیز تو را از دینت‏ بیرون می‌برد.

مسئول موسسه روایت سیره شهدا در پایان ضمن تشکر از گروه جهادی “فی سبیل الله” گفت: بحمدالله خواهران همّت شایانی در این زمینه داشتند که واقعا باعث افتخار است و امیدواریم که خدای متعال، پاداش زحمات آنان را بدهد.

همچنین در این همایش خانم جلالی مدیر گروه تبلیغات حوزه علمیه خواهران قم گفت: در روزهای اول شیوع کرونا، وقتی همه جا سایه‌ی قم هراسی پخش شده بود و همه جا مردم قم را شماتت می‌کردند، بسیاری از مردم، دنبال روزنه‌ امیدی بودند تا برای فائق آمدن بر ترسشان، بِدان متوسل شوند.

وی با بیان چگونگی شکل‌گیری گروه جهادی فی سبیل الله به خبر درگذشت یکی از جوانان ورزشکار قم که در اثر ویروس منحوس کرونا دارفانی را وداع گفت اشاره کرد و افزود: پس از آن، این گروه شروع به فعالیت کرد و در گام‌های ابتدایی، با تهیه‌ی دم‌نوش برای بیماران کرونایی، دو دستگاه ونتیلاتور و تعدای تخت بیمارستانی، تهیه کرد.

مدیر گروه تبلیغات حوزه علمیه خواهران قم ادامه داد: گوشت گوسفندی، برنج اعلا، سوپ گرم، انواع دمنوش و غیره از اقلامی بود که در همان روز‌های اولِ شکل‌گیری گروه، تهیه و در اختیار مردم قرار داده شد.

این بانوی فعال در امور جهادی به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای توسعه‌ فعالیت‌های جهادی گروه فی سبیل الله پرداخت و اظهار کرد: ما امروز در حوزه‌ درمان، به تعداد زیادی از بیمارانِ نیازمند، خدمت‌رسانی می‌کنیم. در حوزه‌ حمایت از خانواده، تهیه جهزیه و کمک به تامین هزینه اجاره مسکن زوج‌های جوان و تهیه سیسمونی کامل نوزاد را دنبال می‌کنیم.

وی کمک به تامین هزینه ملزومات پزشکی سالمندان، اهدای بن‌های نقدی، توزیع بسته‌های معیشتی، طبخ و توزیع غذای گرم، حمایت از تحصیل نوجوانان در ایام تحصیلی، تهیه لوازم التحریر، کمک به هزینه تحصیل دانشجویانی که در دانشگاه دولتی درس می‌خوانند و … را از دیگر اقدامات گروه جهادی فی سبیل الله برشمرد و گفت: یکی از ویژگی‌های بارز گروه‌های جهادی، کار کردن خالصانه و برای خداست.

در پایان این مراسم از گروه‌های جهادی فعال و برخی از خیرین، تقدیر به عمل آمد.