به گزارش خبرنگار روزگار پرس در قم، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم درآیین روز ملی صادرات وتجلیل از صادرکنندگان برتر با حضور مدیران ملی واستانی برگزار شد گفت: در این شرایط تحریم و جنگ اقتصادی، موضوع صادرات غیرنفتی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده‌است و ما در استان قم می‌کوشیم با توسعه این بخش درآمدهای ارزی مناسبی را برای کشور ایجاد کنیم.

محمود سیجانی بیان کرد: صادرات در سال جاری با رشد بالایی مواجه شده‌است و ما امیدواریم تا پایان سال جاری ۳۰۰ میلیون دلار صادرات از مبدا گمرکات استان را محقق کنیم.

وی افزود: در استان برای رسیدن به اهداف سرمایه گذاری و توسعه صادرات، از ظرفیت‌های مختلفی همچون مصوبه‌های کارگروه توسعه صادرات استفاده می‌کنیم.

سیجانی تاکید کرد: اسفندماه نمایشگاه دایمی استان را با هدف معرفی توانمندی‌های اقتصادی استان راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: حل مسایل و مشکل‌های موجود بر سر راه فعالان اقتصادی استان، از جمله در صنعت فرش و کفش را با استفاده از طرفیت‌های ملی و استانی دنبال می‌کنیم.

گفتنی است در این مراسم از شرکت‌های کیمیا سامانه سبز ،صنایع رفاه شیمی پارسیان ،آریا صنعت معصومی ،چسب استحکام، کیمیا پلی استر ، آرتان پترو کیهان ، شیمی در سلف، سیمان نیزار قم
چسب چوب الماس۹۹۹ ، سامان میهن توان آریا، شرکت صنعتی، دانش بنیان پایا پرس، کفش سالار، صنایع پلاستیک مرکز، قم آلیاژ، شکوه مس، پایدار پیمان، از شرکت های برتر در عرصه صادرات در استان قم با حضور علیرضا پیمان‌پاک معاون وزیر صمت، شاه‌چراغی استاندار قم، امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس و سیجانی رییس صمت قم تقدیر به عمل آمد.