به گزارش خبرنگار روزگار پرس در قم شاه چراغی استاندار قم در نشست خبری که سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به قم اظهار داشت: قبل از سفر رییس جمهور به قم جلسات متعددی در سطوح مختلف داشتیم که برنامه ریزی های سفر و مصوبات سفر انجام شود.

وی ادامه داد: سفر رییس جمهور ۱۵۸ مصوبه داشته است که ۱۴۱ مصوبه آن منحصر به فرد برای سفر ریاست جمهوری است که بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه های مختلف استان، جدول شده است که عمده آن برای سال آینده یعنی ۱۴۰۱ می باشد.

استاندار قم با اشاره به اهمیت مجوز های صادره از طرف دولت در این سفر، تصریح کرد: ما در بعضی از حوزه ها نیازمند بعضی مجوزها بودیم که این مجوزها به مراتب بیش از مصوبات ریالی ارزش دارد.

شاه چراغی با تایید برداشت اعتبار از صندوق توسعه ملی برای کارخانه تولید چادر، اظهار داشت: سفر رییس جمهور به قم، ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای بخش‌های گردشگری، صنعتی، کشاورزی، ازدواج، حاشیه‌نشینی و … آورده داشت.

استاندار قم، با تاکید بر اینکه پروژه های منوریل، فرودگاه و مترو طی مدت زمان مشخص باید تعیین تکلیف شوند، افزود: ما در پروژه منوریل، مترو و فرودگاه درخواست کردیم که دستگاه های ملی ورود کنند تا تعیین تکلیف صورت بگیرد. فرودگاه از سال ۹۴ با حکم قضایی متوقف شده بود و با توجه به اقدامات صورت گرفته رفع توقیف و پلمپ انجام شد و قرار شد در یک دوره ۳ ماه تعیین تکلیف شود، پروژه مونوریل که بسیار طولانی شده با بررسی و مطالعات انجام‌شده و سفر اخیر ریاست جمهوری قرار شد تکلیف مونوریل با مشارکت وزارت کشور تا ۶ ماه آینده تعیین تکلیف شود و پروژه مترو نیز با مسئولیت وزارت کشور درحال طی کردن مراحل تکمیلی است.

شاه چراغی در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران نسبت به مقوله فرهنگ استان قم، بیان داشت: به غیر از کار ایجابی چاره دیگری نداریم! البته در این زمینه قرار بود قرارگاه ۱۹ دی با یک دیدگاه ایجابی در حوزه فرهنگ ورود کند و از ظرفیت مردمی استفاده کند و نقش حوزه علمیه در قضیه های فرهنگی و اجتماعی مورد توجه است و صحبت هایی در این زمینه با مسئولان حوزه انجام شده است.