رئیس دادگستری اشتهارد گفت: واحد صنعتی فراگستر بیستون که امسال به دلیل مشکلات پیش آمده در معرض تعطیلی قرار گرفته بود با پیگیری قضایی این شهرستان در حمایت جدی و عملی از تولید قرار گرفت.

 

به گزارش پایگاه خبری روزگار،علی بستامی گفت: این شرکت با سابقه بیش از دو دهه فعالیت در صنعت انتقال نیرو در کشور، دارای دو مجموعه در شهرک صنعتی اشتهارد است که توانسته ضمن صادرات دکل‌های تلسکوپی به کشور‌های اوگاندا، سریلانکا و عراق و متعاقبا ارزآوری قابل قبول برای کشور، برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کند.

مواد اولیه لازم برای تولیدات این واحد صنعتی، ورق‌های تولیدی شرکت مجتمع فولاد است که مطابق سهمیه، سال‌ها در اختیار این شرکت قرار می‌گرفت، ولی پس از قطع ناگهانی کد بورسی و عدم تحویل مواد اولیه، حدود ۱۰ ماه ظرفیت تولید کارخانه تا ۵۰ درصد کاهش یافت و متعاقبا طرح های صادراتی نیز با مشکلات زیادی رو به رو شده بود.

به گفته او با پیگیری‌های مستمر دادگستری شهرستان اشتهارد در کمتر از دو ماه رفع مسدودی از کدبورسی این کارخانه انجام شد و هم اکنون کارخانه فراگستر بیستون پس از حل شدن موانع تولید توانسته است دو طرح جدید در عراق را تحویل بگیرد که هر کدام از این طرح ها بالای هزار تن سفارش کار دارند وطرح های  سوم و چهارم نیز در حال عقد قرارداد است.

مدیران این کارخانه با حضور در دادگستری شهرستان اشتهارد مشکلات خود را با دستگاه قضایی در میان گذاشتند که به منظور رفع موانع تولید، دادگستری به این موضوع ورود کرد.

مدیر کارخانه فراگستر بیستون از برنامه این شرکت برای افزایش نیروی کار در آینده نزدیک خبر داد.