جانشین فرمانده انتظامی البرز از کشف ۱۷ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۳ ونیم میلیارد ریال در شهرستان اشتهارد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری روزگار البرز ،سرهنگ محمد معظمی گودرزی گفت: ماموران پلیس امنتی اقتصادی البرز با انجام اقدامات اطلاعاتی از راه اندازی یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در یکی از واحد‌های شهرک صنعتی گلستانه شهرستان اشتهارد مطلع و بررسی موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی ابتدا از صحت خبر مطمئن و سپس با همکاری عوامل پلیس آگاهی اشتهارد ضمن هماهنگی با مقام قضایی، به محل‌های مورد نظر اعزام و در بازرسی از آنجا ۱۷ دستگاه ماینر تولید ارز دیجیتال غیرمجاز کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی البرز با اشاره به این که کارشناسان ارزش ریالی ماینر کشف شده را بالغ بر ۳ و نیم میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

به گفته جانشین فرمانده انتظامی البرز هر اقدامی که منافع و امنیت مردم را تهدید کند پلیس برابر قانون با آن برخورد می‌کند و به همین منظور مردم می‌توانند با معرفی افراد سودجو به پلیس، از سوء استفاده این افراد از بیت المال پیشگیری کنند.