به گزارش پایگاه خبری روزگار :  مصطفی سعیدی سیرائی در نهمین جلسه شورای برنامه ریزی، به تشریح جزیئات مراحل تبدیل وضعیت ایثارگران پرداخت و گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر اولویت قرار دادن تبدیل وضعیت شرکتی ها، وضعیت افرادی که مدارک خود را تحویل داده بودند بررسی شد.

شهردار کرج از تکمیل صدور حکم ۱۲ پرونده تبدیل وضعیت ایثارگران خبر داد و تأکید کرد: مرحله اول تبدیل وضعیت ایثارگران شهرداری کرج وارد گردونه صدور حکم شود.

شهردار کرج تعداد افرادی که در قانون جامع ایثارگری مقرر شده تبدیل وضعیت شوند را ۸۱۶ نفر ذکر و عنوان کرد: ۱۶۳ نفر در حال تکمیل مدارک ایثارگری هستند.

شهردار کرج اضافه کرد: کسانی که اولویت اول بودند تمامی شرایط اعم از« شرکتی بودن، سابقه پنج سال به بالا و فرزند شهید یا جانباز درصد بالا»، را داشتند.

سعیدی سیرائی در ادامه به آماده شدن ۱۰۹ پرونده اشاره و بیان کرد: این پرونده ها جز ایثارگران رده دوم هستند.

وی در تشریح باقی پرونده ها نیز گفت: ۹۰ درصد آن تکمیل شده و تنها تعدادی از آنها در انتظار استعلام مدارک تحصیلی و سو پیشینه هستند که برای سرعت بخشیدن به کار، پیگیری این موارد به خود افراد سپرده شده است.

به گفته شهردار کرج، کار در حال پیشرفت است و چالش های زیرساختی و فرآیندی تا حد زیادی اصلاح شده اند و باید تا آخر سال روند صدور حکم ایثار گران انجام شود.