بارش برف در جاده کرج – چالوس و یخبندان در ارتفاعات البرز سبب لغزندگی این مسیر شده است.

به گزارش پایگاه خبری روزگار از البرز، سروان مسعود خانجانی،  کارشناس پلیس راه البرز گفت:  به علت بارش برف شب گذشته و یخبندان در ارتفاعات البرز ، جاده کرج – چالوس لغزنده شده که رانندگان با احتیاط در این مسیر رفت وآمد کنند.

کارشناس پلیس راه البرز گفت: با توجه به بارش‌ها، احتمال سقوط سنگ و بهمن در مسیر‌های کوهستانی به ویژه در جاده کرج – چالوس دور از انتظار نیست.

او گفت: با توجه به این شرایط رانندگان در حاشیه جاده‌های کوهستانی توقف نکنند.

اکنون بارش‌ها در سطح  البرز قطع شده، اما به علت بارش برف شب گذشته و یخبندان جاده‌های کوهستانی لغزنده است که انتظار می‌رود رانندگان از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند.

به گفته  کارشناس پلیس راه البرز رعایت فاصله طولی برای جلوگیری از تصادف و عدم تغییر مسیر ناگهانی در محدوه آزادراهی از مواردی است که رانندگان باید رعایت کنند.

اکیپ‌های راهداری در ١۶ پایگاه‌ مستقر دارند که امسال ۱۶۰ نفر از نیرو‌های راهداری شامل نیروی انسانی ثابت، فصلی و پشتیبان در قالب ۱۱ اکیپ راهداری برای خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای ساماندهی شده‌اند.

۱۱۰ دستگاه ماشین آلات راهداری از جمله ماشین‌های برف‌روب و نمک‌پاش که همگی تجهیز، بازسازی و آماده‌سازی شده‌ است در یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های تحت پوشش برف‌روبی وظیفه خدمت‌رسانی به مردم را برعهده دارند.