به گزارش خبرنگار اقتصادی ، در ساعت ۱۳ امروز ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته(۱ شهریور ماه) به رقم ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۷۸ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز پنج میلیون و ۱۰۵ هزار تومان شد.

همچنین هر انس جهانی طلا نیز امروز یک‌هزار و ۸۰۲ دلار و ۱۰ سنت قیمت خورد.
مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن دلار و انس جهانی است. بر این اساس قیمت دلار که چندی پیش وارد کانال ۲۶ هزار تومان شده بود امروز وارد کانال ۲۷ هزار تومانی شد. بهای انس جهانی نیز از یک هزار و ۷۸۸ دلار به یک هزار و ۸۰۲ دلار رسیده است.
از نیمه اردیبهشت‌ماه، به دنبال رشد تدریجی قیمت ارز، بهای سکه اندکی رشد کرد و در این مدت همواره در کانال ۱۱ میلیون تومان در نوسان بوده و حرکت آرام را به سمت قیمت ۱۲ میلیون تومان آغاز کرده است و از روز گذشته و با پایان یافتن تعطیلات یک هفته‌ای کرونا وارد کانال ۱۲ میلیون تومانی شده و در این کانال نوسان داشته است