2024/03/29 | ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ | 14:02
اخبار ویژه
تبلیغات

۳۵ روستا در شهرستان گرمی درگیر سیل شدند/ لزوم تسریع مقاوم سازی خانه‌های روستایی

۳۵ روستا در شهرستان گرمی درگیر سیل شدند/ لزوم تسریع مقاوم سازی خانه‌های روستایی

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: ۳۵ روستا در شهرستان گرمی درگیر سیلاب شدند که تاکنون ارزیابی خسارت ۲۱ روستا برآورد شده است. به گزارش روزگارپرس به نقل از پایگاه خبری تایماز نیوز،  حامد کیخسروی با حضور در شهرستان گرمی از نزدیک وضعیت خانه‌های روستایی آسیب‌دیده را بررسی و پاسخگوی مشکلات و مطالبات مردم […]

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: ۳۵ روستا در شهرستان گرمی درگیر سیلاب شدند که تاکنون ارزیابی خسارت ۲۱ روستا برآورد شده است.

به گزارش روزگارپرس به نقل از پایگاه خبری تایماز نیوز،  حامد کیخسروی با حضور در شهرستان گرمی از نزدیک وضعیت خانه‌های روستایی آسیب‌دیده را بررسی و پاسخگوی مشکلات و مطالبات مردم روستا شد و اظهار کرد: برای واحدهایی مسکونی که نیاز به تعمیر دارند با ارسال صورت جلسات مدیریت بحران و ارزیابی های خسارات که توسط کارشناسان بنیاد مسکن انجام یافته، تسهیلات تعمیری مسکن پیگیری می‌شود

وی افزود: واحدهای تخریب شده از مقاومت لازم برخودار نبوده‌اند که در این راستااحداث سازه‌های مقاوم مسکونی از ضرورت های استان به شمار می‌رود و امید می‌رود با تخصیص اعتبار مناسب بتوان مقاوم‌سازی واحدهای روستایی را سرعت بیشتری دهیم.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل از اعزام ۱۰ تیم ارزیابی ۲ نفره از استان و شهرستانهای دیگر به شهرستان گرمی در پی اعلام شرایط بحرانی گفت: تاکنون برای خدمات رسانی یک دستگاه لودر ، یک دستگاه گریدر و دو دستگاه کامیون از ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن استان به یاری روستاهای سیل زده شهرستان گرمی آمده‌اند.

کیخسروی تعداد روستای درگیر سیلاب در شهرستان گرمی را ۳۵ روستا عنوان کرد و گفت: تیم های ارزیابی خسارات منازل مسکونی ۲۱ روستا را تابحال انجام داده اند و ۱۴ روستا باقی مانده که ظرف ۲۴ ساعت آتی با تلاش مدیر و همکاران بنیاد شهرستان گرمی به اتمام خواهید رسید.

وی خاطرنشان کرد:پیگیریهای لازم جهت تامین اعتبار برای دیوار کشی ساحلی وتکمیل طرح هادی روستاهای در معرض خطر بالای سیلاب از محل اعتبارات حوادث انجام می گردد.

در این بازدید استاندار اردبیل، نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت، نماینده ستاد بحران کشور ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ، فرماندار ، مدیرکل بحران استان و جمعی دیگر از مدیران کل استان و مسئولین نیز حضور داشتند.