2024/04/23 | ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ | 22:43
اخبار ویژه
تبلیغات

در افتتاحیه طرح توانمندسازی صدف مطرح شد:

نقش آفرینی جهاددانشگاهی اردبیل در توانمندسازی شغلی جوانان

نقش آفرینی جهاددانشگاهی اردبیل در توانمندسازی شغلی جوانان

معاون فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: جهاددانشگاهی استان اردبیل با اجرای طرح های آموزشی و مشاوره ای در توانمندسازی شغلی جوانان استان نقش آفرینی می کند. به گزارش روزگار پرس به نقل از تایماز نیوز/ مهران محمدی در افتتاحیه چهارمین دوره طرح توانمندسازی شغلی صدف در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: جهاددانشگاهی استان […]

معاون فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: جهاددانشگاهی استان اردبیل با اجرای طرح های آموزشی و مشاوره ای در توانمندسازی شغلی جوانان استان نقش آفرینی می کند.

به گزارش روزگار پرس به نقل از تایماز نیوز/ مهران محمدی در افتتاحیه چهارمین دوره طرح توانمندسازی شغلی صدف در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: جهاددانشگاهی استان اردبیل با دارا بودن معاونت آموزش و کارآفرینی، مرکز رشد و مرکز نوآوری و شتابدهی تلاش می کند تا در زیست بوم فناوری و کارآفرینی استان اردبیل همسو با در کنار سایر آفرینان این حوزه، در جهت تحقق اهداف اشتغال اقدام نماید.
وی با اشاره به اهمیت طرح های توانمندسازی شغلی تصریح کرد: طرح سرباز مهارت برای توانمندسازی شغلی و مهارت افزایی سربازان وظیفه در حال انجام است که حدود ۱۱ هزار نفر از خدمات آموزشی و مشاوره ای جهاددانشگاهی بهره مند شده اند و فاز ۵ آن نیز انجام می شود تا بتواند در آینده شغلی سربازان موثر باشد.
محمدی فعالیت های مرکز رشد این واحد را یادآور شد و اذعان داشت: در مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل ۱۹ واحد فناور با ظرفیت ۶۰ نفر اشتغال مستقر شده اند که کلیه حمایت های آموزشی و مشاوره ا ی از آنان به صورت رایگان انجام می گیرد تا بتوانند کسب و کار خود را رونق بخشیده و محصولات قابل قبولی به جامعه ارائه کنند.
وی از اجرای موفق طرح مشاغل خانگی در استان خبر داد و افزود: جهاددانشگاهی استان اردبیل توانست در قالب طرح مشاغل خانگی ۲هزار نفر را در راستای برخی رشته های مصوب، از طریق آموزش و مشاوره رایگان توانمند نموده و تعداد قابل توجهی را به بازار متصل نماید که درصد مناسبی از آن به فارغ التحصیلان دانشگاهی اختصاص داشت.
معاون فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه چهارمین دوره طرح توانمندسازی صدف، ویژه استان اردبیل با هدف ایجاد انگیزه و توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای نقش‌آفرینی آن‌ها در زیست‌بوم فناوری و نوآوری و طراحی مسیر آینده حرفه‌ای انجام می گیرد، ادامه داد: شتاب دهنده جاویدان به عنوان مجری این طرح از مراکز فعال در استان است که بی تردید خواهد توانست اهداف طرح را محقق کند و مجموعه جهاددانشگاهی برای حمایت های مرتبط اعلام آمادگی می نماید.
چهارمین دوره طرح توانمندسازی شغلی صدف با هدف آشنایی دانشجویان و فارغ التحصیل دانشگاه‌های استان اردبیل با روش های نوین شغل یابی و اشتغال آفرینی با شرکت ۲۰۰ نفر از تحصیل کردگان استان برگزار می شود که بر اساس استعداد‌ها و ویژگی‌های هر فرد برای تسهیل ورود به بازار کار، با حمایت معاونت علمی،فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس، تسهیل گری بنیاد نخبگان و حمایت پارک علم و فناوری، دانشگاه محقق اردبیلی و جهاددانشگاهی استان اردبیل استان اردبیل توسط شتاب دهنده جاویدان برگزار می‌شود.