نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: یکی از نیازهای که در استان ضرورت داشته و هنرمندان ما باید در این راستا تلاش کنند توجه به این مهم است که فرهنگ استان ایلام فرهنگ غالب باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل و مجموعه مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، اظهار کرد: رویکردی جدیدی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفته است قابل تقدیر است، هنر و اقدامات هنری باید هدفمند، مبتنی بر واقعیت و در راستای اعتلای ارزش های اخلاقی باشد تا شاهد تاثیرگذاری و ماندگاری آن در جامعه باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: در حوزه هنری یکی از نیازهای که در استان ضرورت دارد و هنرمندان ما باید در این راستا تلاش کنند توجه به این مهم است که فرهنگ استان ایلام فرهنگ غالب باشد و از اینکه از جاهای دیگه تقلید کنیم کاری اشتباه است.
حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به اصالت مردم ایلام و تمدن دیرینه استان بیان کرد: نباید متکی به استفاده از تولید دیگران باشیم باید تلاش کنیم که خود اتکا باشیم و به توانمندی‌های خود تکیه کنیم.
وی با اشاره به نقش و تاثیر هنرمندان در جامعه یادآور شد: هنر با فکر و ایمان هنرمند ارزش و معنی پیدا می‌کند و امید است ارزش هنر در همان جایگاه خودش که محصول الهی است مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: در جریان حوادث اخیر هنرمندان ما تحت تاثیر شیاطین قرار نگرفتند، این یک آزمونی بود برای کسانی که وابسته به دشمن بودند و خود را باختند، هنرمندان ما در این راه ثابت قدم بودند و پای قضیه ماندند، انقلاب اسلامی ریشه در توانمندی هایی دارد که با این طوفان ها آسیب پذیر نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تصریح کرد: در حوزه فعالیت ها قرآنی و مساجد در سطح استان کارهای مطلوب و خوبی انجام شده است که جای تقدیر دارد که امیداوریم تاثیر گذار باشد اما توجه به این حوزه ها نیاز به رصد و کنترل بیشتر است که باید با جدیت بیشتر دنبال شود.

وی اضافه کرد: اولویت بندی در اجرایی کردن کارهای فرهنگی باید به خوبی انجام گیرد تا به هدف مورد نظر نزدیک شویم، بودجه ها به سمت مورد نظر هدایت شود، در شورای فرهنگ عمومی کارهایی که باید انجام گیرد منسجم تر روی اجرایی شدن مصوبات توجه می شود.
امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه به مقوله لباس و پوشش بومی و استمرار آن در استان گفت: پوشش بومی در استان نمادی از اصالت ریشه‌دار مردمان این دیار در انتخاب حجاب است، در این خصوص الگوی سازی ها، باید مانند لباس اسلامی و حجاب اسلامی بوده و متناسب با شرایط تنوع لباس در اختیار مردم قرار گیرد