سرهنگ امیریان با اشاره به اینکه راهیان نور بستری برای جهاد تبیین است که به وسیله‌ آن می‌توان پیام انقلاب اسلامی و معارف دفاع مقدس را به نسل بعد منتقل کرد، اظهار داشت: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم فرمودند برای اینکه آینده روشن ترسیم کنیم باید گذشته خود را بشناسیم و راهیان نور وسیله شناخت این گذشته و انتقال به نسل آینده است.

راهیان نور یک‌ حرکت عظیم فرهنگی است

وی راهیان نور را یک‌ حرکت عظیم فرهنگی دانست و افزود: در راهیان نور اقشار به ویژه جوانان و خانواده‌ها حضور دارند‌ و به تبع آن، این عملیات فرهنگی جنبه‌های مختلفی دارد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور ابراز داشت: محدوده فعالیت این ستاد در حوزه سیاست‌گذاری هدایت و حمایت است که ۱۱ قرارگاه سپاه، بسیج، ارتش و فراجا اقدامات عملیاتی را انجام می‌دهند که  قرارگاه رسانه دانشجویی، دانش‌آموزی و بین‌الملل اقدامات اجرایی عملیاتی را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: شبکه خادمین، مبلغین راویان و مؤسسات مردم نهاد کار خدمات‌رسانی در خور زائرین را برعهده دارند.

حضور ۶ هزار خادم در یادمان‌ها

سرهنگ امیریان با بیان اینکه ۶ هزار خادم خواهر و برادر در یادمان‌ها و محل‌های اسکان راهیان نور امسال حضور خواهند داشت، اظهار داشت: توانمندسازی‌ها صورت گرفته و راویان به صورت همراه در کاروان‌ها و استقراری در یادمان‌ها حضور دارند.

وی افزود: محدوده جغرافیای راهیان نور هفت استان است که در اسفندماه جاری استان‌های خوزستان و ایلام مقصد اصلی زائران خواهد بود.

زمان اوج راهیان نور سال ۱۴۰۱

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور تصریح کرد: هر ساله ایام اوج اعلام می‌شد که از اواخر اسفند تا اواسط فروردین بود، امسال به دلیل تقارن با تعطیلات نوروز و ماه رمضان اوج راهیان نور از اول اسفند یعنی امروز تا سوم فروردین قرار داده شده است.

وی گفت: راهیان نور و یادمان‌ها در هیچ یک از روزهای سال تعطیل نیست، اما ایام اوج خدمات بهتری داده می‌شود. البته یادمان‌ها به فراخور روزهای جشن و ولادت برنامه‌های ویژه‌ای دارند.

اولویت راهیان نور امسال سفر ایمن است

سرهنگ امیریان با تأکید بر اینکه اولویت اصلی راهیان نور برگزاری سفری ایمن است، تصریح کرد: راهیان نور امن را محور امسال قرار دادیم و در این رابطه ۲ کمیته امنیتی و انتظامی و بهداشت و درمان تلاش می‌کنند راهیان‌نور ایمن را اجرا کنند.

ما متحدیم شعار امسال راهیان نور

وی با بیان اینکه شعار راهیان نور امسال «ما متحدیم» است، افزود: یکی دیگر از اولویت‌های ما اعزام حداکثری است و تلاش داریم همه اقشار مردم با اولویت جوانان‌ و نوجوانان در این عملیات فرهنگی شرکت کنند.

وی ادامه داد: بحث حضور خانواده‌ها در سال‌های اخیر اوج گرفته که این وظیفه ما را در قبال حمایت از کاروان‌های خانوادگی و ماشین‌های شخصی بیشتر می‌کند.