مدیرکل کمیته امداد استان در دیدار با مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل از اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح توانمندی ۴۰۰ نفر از زنان زیر ۵۰ سال سرپرست خانوار در ابعاد مختلف حمایتی است.

به گزارش روزگار پرس به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، علیرضا حسین‌نژاد با اشاره به اینکه ۲۴ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند، گفت: کمیته امداد به دنبال از بین بردن فقر بین نسلی است که با توانمندسازی بانوان تحت حمایت، آینده‌ای روشن برای فرزندان آنها رقم خواهد خورد.

وی با اعلام اینکه زنان سرپرست خانوار علاوه بر وظایف خانوادگی با مشکلات معیشتی و نیازمندی‌ مواجه هستند، بیان کرد: درصدد هستیم مشکلات و نیازمندی‌های اجتماعی آنها را کاهش دهیم تا دغدغه دیگری نداشته باشند.

حسین‌نژاد با بیان اینکه امیدواریم با حمایت و همکاری‌های مجموعه امور بانوان خدمات قابل توجهی به زنان سرپرست خانوار ارائه شود، افزود: توانمندسازی زنان ‌سرپرست خانوار یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد است که همواره در تلاش هستیم با مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال پایدار به خوداتکایی آنها کمک کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌‌های مسئولین در سطح کشور این است که در بحث خیرات و احسانات، دستگاه‌های متعددی ورود پیدا کرده‌اند که پراکندگی این مراکز باعث شده است تا از اهداف مورد نظر دور باشند.

وی با بیان اینکه این نهاد با درخواست از وزارت کشور از سامانه سخا(سامانه خیر و احسان) رونمایی خواهد کرد، گفت: این امر موسسات و نهادهای حمایتی را به سمت و سوی یک هدف خاص هدایت خواهد کرد.

در ادامه این دیدار، افسانه جهانی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به اینکه همدلی و همکاری سازمان‌ها در راستای خدمت به قشر محروم و نیازمند جامعه نتیجه خوبی خواهد داد، بیان کرد: هدف دشمن نفوذ در بین خانواده‌ها و فروپاشی خانواده است که باید در زمینه‌های مختلف تلاش کنیم تا از فروپاشی خانواده‌ها جلوگیری نماییم.

وی با بیان اینکه موفقیت کمیته امداد زمانی نمایانگر خواهد شد که آمار و ارقام ارائه شده از حیث تحت حمایت بودن پایین‌ترین عدد باشد، افزود: ظرفیت کمیته امداد بسیار خوب است تا بتوانیم در حوزه‌های متعدد از فعالیت‌های آن بهره‌ببریم.

جهانی تصریح کرد: نگاه جامع و توجه به خانواده‌ها در ابعاد مختلف و استفاده از ظرفیت‌های متعدد فرهنگی، خانواده‌ها را از نفوذ دشمنان بیگانه محفوظ خواهد داشت.