کنگره عظیم اربعین با درایت استاندار ایلام به خوبی مدیریت و به درستی برگزار شد/آغاز عملیات احداث سد گدار خوش در دهه فجر

فرماندار شهرستان مرزی مهران گفت: امسال با درایت و تدبیر استاندار ایلام و با همکاری، همراهی و مشارکت عموم مردم، مدیران و کارکنان دستگاهها، مجموعه های خدمات رسان، نظامی، انتظامی، مرزبانی، امنیتی، سپاه، بسیج و اصحاب رسانه؛ کنگره عظیم اربعین حسینی به خوبی مدیریت و به درستی برگزار شد.

به گزارش روزگار از ایلام؛ علی عباس شفیعی (عصر چهارشنبه ۱۸ آبان‌ماه) در جمع رسانه های دیداری و شنیداری استان با تقدیر از همه دست اندرکاران کنگره عظیم اربعین حسینی بویژه استاندار و اصحاب مطبوعات و رسانه ها، اظهار داشت: امسال بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در ایام اربعین از مرز بین‌المللی مهران تردد داشتند و علیرغم افزایش حجم تردد نسبت به سنوات گذشته، خوشبختانه این رویداد بزرگ معنوی و اجتماع بی نظیر، با کمترین مشکلات برگزار شد.

وی با بیان اینکه استاندار ایلام در ایام اربعین به صورت تمام وقت در این مرز بین المللی حضور داشتند و تمام امورات را به طور کامل رصد، پیگیری و رفع مشکل می کردند، افزود: این حضور و رویکرد دکتر بهرام نیا در ایام اربعین امسال نسبت به دیگر سنوات بی نظیر و بی سابقه بود.

تقدیر از همه مردم و مسئولان

فرماندار شهرستان مرزی مهران با اشاره به اینکه در ایام اربعین امسال همه مردم و مسئولان به خوبی پای کار بودند، بیان داشت: جا دارد از نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و معاونین ایشان، همه مدیران و پرسنل دستگاه های اجرایی استانی و کشوری، مجموعه های امداد رسان و خدمات رسان، نظامی، انتظامی، مرزبانی، سپاه، بسیج، اصحاب رسانه و قاطبه مردم که در امر برگزاری کنگره عظیم اربعین امسال سنگ تمام گذاشتند، صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم.

شفیعی با بیان اینکه شهرستان مرزی مهران افتخار دارد که میزبان زائران عتبات عالیات است، یادآور شد: مرز مهران، امن ترین و نزدیک ترین مرز برای تردد زائران است و به همین خاطر، امسال بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در ایام اربعین از این مرز تردد داشته اند.

تردد بیش از ۳۴۰ هزار خودرو

وی با اشاره به اینکه در اربعین امسال ۳۴۰ هزار خودرو تردد داشته و بیش از ۱۶۰ هزار خودرو نیز در پارکینگ های این شهرستان پارک شده اند، خاطر نشان ساخت: علیرغم دوبرابر شدن حجم جمعیت و تردد خودروها نسبت به سنوات گذشته، خوشبختانه به خاطر تدابیر اندیشیده شده و زیرساخت های مناسب، تصادفات در ایام اربعین بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت.

فرماندار شهرستان مرزی مهران با اشاره به تلاش های بی وقفه و خستگی‌ناپذیر استاندار ایلام برای انتقال پرونده مالیاتی شرکت نفت و گاز غرب به استان ایلام، تصریح کرد: علیرغم اینکه بیشترین حجم استحصال و استخراج منابع نفتی در سطح استان ایلام صورت می گیرد متاسفانه این استان از این حق قانونی خود محروم مانده بود که خوشبختانه زحمات و تلاشهای استاندار نتیجه داد و این پرونده اخیراً به استان ایلام انتقال داده شد.

استخراج روزانه ۵۵ هزار بشکه نفت از میادین نفتی

علی عباس شفیعی با بیان اینکه روزانه از میادین نفتی این شهرستان ۵۵ هزار بشکه نفت استخراج می شود، اضافه کرد: در تلاش هستیم تا در فازهای بعدی و پروژه های جدید، این میزان استخراج را به ۸۰ هزار بشکه در روز افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان مرزی مهران در پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی هر آنچه که داشته در طبقه اخلاص گذاشته اند، ادامه داد: گاهی اوقات به دلیل انسداد مرز، در این شهر کوچک بیش از ۳۰ هزار نفر از زائران اسکان داده شد.

اجرای ۵۱ هزار مترمربع سایبان برای اربعین

فرماندار شهرستان مرزی مهران با بیان اینکه در حوزه راهسازی در مسیر مهران تلاش‌های ارزشمندی به بار نشسته است، تأکید کرد: اجرای ۲۱ هزار مترمربع سایبان در حال انجام و تکمیل شدن است و بنا داریم اجرای ۳۰ هزار مترمربع دیگر را نیز در دستور کار قرار دهیم.

شفیعی با اشاره به اینکه بنا داریم از سه راهی جندالله تا پایانه مرزی مهران زائرسراهای مختلفی ایجاد کنیم، گفت: به خاطر تلاش های صورت گرفته در حوزه راهسازی، خوشبختانه در اربعین امسال مسیر ایلام مهران یک طرفه نشد و تردد به سهولت انجام می گرفت.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا با همکاری دستگاه‌های مرتبط، تمامی مشکلات مسیر ایلام مهران تا پایان سال مرتفع شود، اظهار داشت: زمینه صادرات انواع کالا در مرز مهران به خوبی فراهم می باشد و خوشبختانه مرز مهران در این زمینه جزء استان های برتر کشور است.

پیشرفت ۵۰ درصدی سامانه گرمسیری

فرماندار شهرستان مرزی مهران با اشاره به اینکه سامانه گرمسیری ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآور شد: همه مسئولان کشوری و استانی به این پروژه نگاه ویژه دارند و امیدواریم با تزریق اعتبارات شاهد تکمیل این پروژه مهم باشیم.

علی عباس شفیعی با بیان اینکه با کمک استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی احداث سد گدار خوش در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان ساخت: امیدواریم در دهه فجر امسال عملیات احداث این سد آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه با احداث این سد شش هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دشت صالح آباد تحت پوشش قرار خواهند گرفت، اضافه کرد: تلاش خواهد شد تا مرز چنگوله به منظور ایجاد بازارچه، رونق اشتغال، اقتصاد و تجارت چمدانی گشایش یابد و مردم از ثمرات و برکات آن بهره مند شوند.

هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای انسداد مرز و ایجاد روشنایی و پایش تصویری

شهرستان مرزی مهران به هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی به منظور انسداد مرزی، پایش تصویری و ایجاد روشنایی در کمربندی غربی شهر مهران اشاره و تصریح کرد: هم اکنون مرزهای این شهرستان به صورت هوشمند پایش تصویری می شوند و تحت نظارت قرار دارند.

شفیعی با با اشاره به اینکه با اتحاد، همدلی، همبستگی، همزبانی و مشارکت همگانی؛ خوشبختانه زیرساخت های مناسبی در حوزه این شهرستان ایجاد شده است، تأکید کرد: امیدواریم همه مسئولان کشوری و استانی به این شهرستان که دروازه عتبات عالیات و قدمگاه شهدای گرانقدر است، بیش از پیش توجه کنند تا ان‌شاءالله در سنوات آتی خدمات بیشتر و بهتری به زائران اربعین حسینی ارائه شود.