معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر میزان کل مراجعین سرپایی و بستری کرونا تفاوت نکرده، اما تعداد تست‌های مثبت افزایش یافته و این یک زنگ خطر است، از این رو تمام مراکز باید در حالت آماده باش قرار گیرند.

به گزارش روزگار پرس ، دکتر سعید کریمی، در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، گفت: عنوان برنامه در دست اقدام وزارت بهداشت در دولت سیزدهم، “طرح عدالت و تعالی نظام سلامت” است، چراکه فسلفه وجودی ما تکریم ارباب رجوع است و تمام توان ما باید در جهت ایجاد رضایت، افزایش عدالت و ارتقای کیفیت خدمات باشد.

وی افزود: علیرغم وجود محدودیت های منابع و مشکلات، ضمن بررسی ظرفیت ها باید به تمامی منابع با دید افزایش بهره وری نگریست.

کریمی گفت: فساد ستیزی در هر حوزه‌ای معنای خاص خود را دارد. در حوزه درمان، نظارت در تمام ابعاد باید جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: علاوه بر اعتباربخشی که باید به صورت جدی دنبال شود، موضوع خود نظارتی نیز پیشنهاد ماست که در فواصل زمانی توسط مراکز و ستاد انجام خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: توزیع تمام تجهیزات پزشکی براساس سامانه دادپا خواهد بود. درخواست‌ها از طریق این سامانه برای ما ارسال شده و به شیوه علمی این توزیع صورت خواهد گرفت.

بنابر اعلام وبدا، کریمی در پایان درخصوص سویه اُمیکرون تصریح کرد: در حال حاضر میزان کل مراجعین سرپایی و بستری تفاوت نکرده، اما تعداد تست های مثبت افزایش یافته و این یک زنگ خطر است، از این رو تمام مراکز باید در حالت آماده باش باشند