به گزارش روز پنجشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر علیرضا رئیسی افزود: خوشبختانه به دنبال سرعت بخشیدن به ورود واکسن در کشور شب گذشته حدود ۵۰۰ هزار دُز و امروز صبح هم حدود پنج میلیون دُز واکسن کرونا از کشور چین وارد کشور شد.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته هم حدود ۱۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور شده است، بیان کرد: خبرهای خوبی هم برای هفته آینده داریم؛ یکشنبه و پنجشنبه هفته آینده هم حداقل دو محموله پنج میلیون دُزی واکسن وارد کشور خواهد شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: به احتمال زیاد اواسط هفته هم حدود ۳.۲ میلیون دُز واکسن به کشور وارد خواهد شد. براساس پیش بینی ها در هفته آینده هم حدود ۱۵ میلیون دز دیگر علاوه بر این پنج میلیونی که وارد شده، به کشور وارد می شود که در مجموع تا آخر شهریور حدود ۲۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور خواهد شد.

رئیسی افزود: خبر خوب دیگر اینکه ورود حدود ۳۰ میلیون دُز واکسن نیز در مهر ماه به کشور قطعی شده است، با این حساب واکسیناسیون دُز اول را برای گروه هدفمان که حدود ۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند، کامل خواهیم کرد و برای دُز دوم هم مشکلی نداریم؛ انشالله واکسن در دسترس خواهد بود.

وی یادآور شد: از سوی دیگر آمار های اعلامی بدون احتساب واکسن های تولید داخل است، خوشبختانه تولید داخل هم سرعت گرفته است و تاکنون حدود ۴ میلیون دُز واکسن از داخل دستمان رسیده است که با استقبال بسیار خوبی مواجه شده اند.

دو شیفته شدن مراکز واکسیناسیون

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه به آمار تجمیعی واردات واکسن اشاره و اظهار کرد: به طور کلی از ابتدا تاکنون حدود ۴۸ یا ۴۹ میلیون دُز واکسن وارد کشور شده است. تا هفته آینده هم حدود ۱۵ میلیون دُز و مهر ماه هم حدود ۳۰ میلیون دُز واکسن وارد خواهد شد.

رئیسی درباره افزایش مراکز واکسیناسیون گفت: در جلسه روز گذشته که با حضور سردار سلامی برگزار شد، به فرماندهان سپاه استانها دستور دادند که پای کار بیایند. برنامه داریم تعداد مراکز تجمیعی که حدود هزار و هشت عدد است را دو برابر کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان بیان کرد: علاوه بر آن برنامه داریم اکثر مراکز به صورت دوشیفته فعالیت کنند که سرعت واکسیناسیون افزایش پیدا کند تا انشالله از مرز یک تا یک و نیم میلیون دُز تزریق در روز عبور کنیم.