به گزارش روز چهارشنبه  از مرکز رسانه قوه قضاییه،  ابوالفضل محبی دبیر ستاد ملی صبر و معاون قضایی مرکز توسعه حل اختلاف در مراسم تفاهم‌نامه ستاد صبر مرکز توسعه حل اختلاف با فدراسیون باشگاه سواد رسانه‌ای یونسکو گفت: تلاش ساختار و سازوکار حقوقی، برای دست یافتن به فضیلت اخلاق از جمله عدالت است. امروز دنیا به سمت کارایی در عدالت رفته است که نتیجه آن رسیدن به موضوع عدالت ترمیمی بوده تا تلاش‌ها برای ترمیم روابط آسیب دیده انجام شود.

وی اظهارداشت: اکنون در قوه قضاییه تاکید زیادی بر صلح می‌شود زیرا عمدتا در کنار حکم صادره نارضایتی وجود دارد اما صلح باعث سکون و آرامش دو طرف می‌شود.

دبیر ستاد ملی صبر، با بیان اینکه صلح باعث پیشگیری از نزاع‌های بعدی است، تاکید کرد: عموما در قصاص‌ها، اجرای قصاص ممکن است باعث درگیری‌های دیگر شود بنابراین با توجه به این موارد، ضروری دانستیم ستاد ملی صبر را توسعه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه صلح باید منصفانه باشد و تلاش داریم در این زمینه فعالیت‌های علمی انجام دهیم، افزود: ستاد ملی صبر در استان‌های کشور تشکیل و کارهای جدی آغاز شده و با توجه به شرایط بومی استان‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین علی نوری جانی رئیس فدراسیون باشگاه سواد رسانه‌ای یونسکو نیز در این مراسم گفت: کمیسیون ملی یونسکو زبان گویای دولت‌ها و ملت‌ها است و اگر کمیسیون‌های ملی بتوانند به رسالت خود عمل کنند حرف‌های ملل مختلف شنیده خواهد شد.

وی ادامه داد: سال‌ها است کمیسیون‌های ملی یونسکو با وحدت رویه به جایی تبدیل شده که هم بتواند زبان جمهوری اسلامی باشد و هم فرهنگ‌سازی کند.

نوری جانی اظهارداشت: یکی از رسالت‌های ما به عنوان باشگاه مدیریت رسانه‌ای یونسکو، آموزش سواد است که این موضوع را در تفاهم‌نامه صورت گرفته، مد نظر قرار می‌دهیم و در حوزه آموزش، موضوع صبر را دنبال خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون باشگاه سواد رسانه‌ای یونسکو اضافه کرد: با همت جمهوری اسلامی چند سالی است موضوع سواد رسانه‌ای در صحن یونسکو مطرح است و تلاش داریم با ساخت محتوای مناسب در فضای کشور، زمینه موضوع صلح و موارد مرتبط با آن را به صحن یونسکو برسانیم.

در این نشست،تفاهم‌نامه ستاد صبر مرکز توسعه حل اختلاف با فدراسیون باشگاه سواد رسانه‌ای یونسکو به امضا رسید.

ستاد ملی صبر اراده ای ملی برای ترویج و قدردانی فرهنگ متعالی صلح، بخشایش و رضایت است.

ماموریت ستاد ملی صبر، ارتقای صلح و سازش در جامعه، افزایش مشارکت های مردم و نخبگان در اصلاح ذات البین، ارتقای فرهنگ صلح و سازش و بخشایش، جلب همکاری نهادهای مردمی و راه اندازی پویش های عمومی در حل اختلاف و استفاده از همیاری همه نهادهای مربوطه است که این ستاد زیرمجموعه شوراهای اختلاف فعالیت می‌کند.