به گزارش گروه فرهنگی از روابط‌ عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، مطالبات کتابفروشی‌های عضو طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی تسویه و پرداخت شد.

در طرح «تابستانه کتاب۱۴۰۰» که با مشارکت و استقبال ۹۷۴ کتابفروشی از ۳۱ استان کشور  برگزار شد، ۴۷۴ هزار و ۹۱۶ نسخه کتاب به ارزش ۲۷۵ میلیارد و ۴۶۶ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۵۲۴ ریال از سوی ۱۳۹ هزار و ۱۰۸ نفر در کل کشور خریداری شد.

هجدهمین دوره از طرح‌های فصلی فروش کتاب از نهم مردادماه آغاز به کار کرد و تا پانزدهم مردادماه در سراسر کشور ادامه داشت.

مطالبات کتابفروشان در طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» پرداخت شد

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می‌توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت خانه دریافت کنند. در این طرح ها که با نام طرح های فروش فصلی مشهور شده اند، توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی هایی که شرایط لازم را داشته باشند انجام می‌شود که آن‌ها می توانند کتاب های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

تاکنون بیش از ۱۷ طرح فصلی کتاب برگزار شده و هجدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب)، با عنوان «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» از نهم تا پانزدهم مرداد، در کتابفروشی‌های عضو طرح سراسر کشور برگزار شد.

در طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ خریداران می‌توانستند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح،‌ تا سقف ۳۰۰ هزار تومان کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را با یارانه ۲۰ درصدی بخرند.