به گزارش روز دوشنبه از جمعیت هلال احمر، علیرضا عسکری گفت: سازمان تدارکات پزشکی علاوه بر واردات واکسن کرونا از شرکت بین المللی سینوفارم چین، در حال رایزنی و مذاکره با کمپانی های معتبر دیگر از جمله اسپوتنیک روسیه، جانسون اند جانسون هلند، کانسینو بایولاجیکس چین و آسترازنکا انگلستان است که با توجه به حساسیت موضوع به محض پیشرفت در مذاکرات، گزارشات نتایج حاصله ارائه خواهد شد.

وی افزود: سازمان تدارکات پزشکی در راستای کاهش ازدحام مراجعان به داروخانه مرکزی به ایجاد فضایی جداگانه در داروخانه فوق تخصصی و تک نسخه ایی برای ارائه خدمات بهتر برای بیماران کرونایی اقدام کرده است. تهیه و تأمین داروهای کرونا به صورت ویژه با خدمات رسانی ویژه به بیماران کرونایی با رعایت پروتکل ها و حفظ فاصله گذاری در حال انجام است و این داروخانه ها تا آخرین ساعات شب نیز به خدمت رسانی می پردازند.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر تصریح کرد: شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران از ابتدا تا ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۰ موفق به تولید بیش از ۴۷ میلیون عدد سرنگ در اندازه های ۲، ۵ و ۱۰ میلی لیتری دو تکه، سه تکه و سرنگ انسولین شده که این رقم پس از تشکیل و اعلام مصوبات جلسه قرارگاه مبارزه با کرونا در ستاد، با رشد سه میلیون عددی تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۰ به بیش از ۵۰ میلیون عدد انواع سرنگ رسیده است. این تولیدات سبب شده است تا قسمتی از دغدغه ها در عرصه تجهیزات پزشکی کاهش یابد و خدمات رسانی به شهروندان در اوج کرونا با خیالی آسوده تر صورت گیرد.