به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ، انیمیشن سینمایی بنیامین که در جشنواره بین المللی فیلم کودکان اصفهان اولین موفقیت های خود را آغاز کرد اینک به صورت رسمی به بیست و پنجمین جشنواره بین المللی انیمیشن و کارتون سئول (سیکاف ۲۰۲۱) راه یافت.

این جشنواره که یکی از جشنواره های معروف حوزه انیمیشن در جهان است، از ۱ تا ۴ اکتبر(۹ تا ۱۲ مهر) در سئول پایتخت کره جنوبی برگزار می شود.

پیش از این فیلم سینمایی بنیامین در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم زوما در نیجریه، کووتو در تانزانیا و انیمافیلم در کشور آذربایجان انتخاب شده بود و در تانزانیا برنده بهترین فیلم داستانی و برنده بهترین کاراکتر انیمیشن شد.

انیمیشن سینمایی بنیامین که پخش بین المللی آن در اختیار گروه عماریار و شرکت فیلمارکت (به مدیریت سونیا سرلک) است، همچنین برنده جایزه بهترین انیمیشن سینمایی کشور در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان شده بود.

در خلاصه داستان بنیامین آمده است: «خرابکاری‌ آشر، دوست بامزه اما دست و پا چلفتی بنیامین باعث اسارت مادر بنیامین توسط سربازان پادشاه می‌شود. بنیامین تصمیم می‌گیرد برای نجات مادرش به سفری پرخطر برود و این سرآغازی است برای ماجراهای پرفراز و نشیب بنیامین و آشر…»

انیمیشن سینمایی بنیامین محصول موسسه پویانمایی «آینده‌نگار» به تهیه‌کنندگی مصطفی حسن‌آبادی و کارگردانی محسن عنایتی است.