عین الله جهانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار انتظامی در مورد اتمام طرح ممنوعیت تردد خودروها که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تا پنجم شهریور ماه اعلام شده بود، افزود: طرح فیزیکی ممنوعیت ترددها که از سوی این ستاد و از ۲۴ مرداد ماه تا پنجم شهریور ماه اعلام شده بود و این ممنوعیت به صورت فیزیکی و سیستمی اجرا می شد، به اتمام رسید.

وی تصریح کرد: البته اجرای محدودیت ورود و خروج بین استانی خودروها به شهرهای قرمز و نارنجی ادامه دارد تا زمانی که این شهرها به زرد تبدیل شوند و تا کنون ابلاغیه جدیدی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به پلیس راهور ابلاغ نشده است.

جهانی ادامه داد: طرح منع تردد از ساعت ۱۲ روز ۲۴ مرداد ماه اجرا شد و در ابتدا با تراکم مواجه شدیم که این تراکم در ساعت هایی بعد و تا کنون کنترل شد و از آن جایی که اصل در اجرای این طرح بر ممنوعیت ورود و خروج خودروها به شهرهای قرمز و نارنجی بود متخلفان ضمن جریمه به شهرهای مبدا بازگردانده شدند.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی با یک سوم مسافر حق تردد آن هم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی را داشتند و و این ناوگان در پایانه ها و پاسگاه های بین شهری کنترل شد.

به گفته وی، ورود و خروج به هر یک از شهرهای ممنوعه به ترتیب یک میلیون (شهرهای قرمز) و ۵۰۰ هزار تومان (شهرهای نارنجی) جریمه دارد و طرح محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد همچنان ادامه دارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله کرونا ۲۳ مرداد از تعطیلی ۶ روزه همه اصناف، بانک ها و مشاغل دولتی در سطح کشور از ۲۴ مرداد ماه به جز اصناف ضروری به منظور کمک به کنترل این بیماری مهلک خبر داد.

علیرضا رییسی افزود: از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۴ مرداد تا جمعه پنجم شهریور منع تردد یا به عبارتی دیگر، ممنوعیت تردد اعمال خواهد شد و نباید ترددی به جز موارد استثنا مانند آمبولانس‌ها و کامیون حمل غذا و غیره صورت گیرد. همه مجوزهای صادرشده برای تردد نیز لغو شده است.