به گزارش روز سه شنبه از پایگاه خبری پلیس، سردار”مهدی معصوم بیگی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت گمرک از تلاش‌های سردار محمد عباسی قدردانی و سرهنگ سید نورالدین حسینی را که از افسران با تجربه، توانمند و برخوردار از سوابق مدیریتی و اجرایی موفق است، به عنوان رئیس جدید یگان حفاظت گمرک کشور منصوب کرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: امنیت زیربنای توسعه، آبادانی و بستر رونق اقتصادی است لذا نیازمند توجه همگانی است چرا که بدون امنیت هیچ توسعه ای پایدار نخواهد ماند.

معصوم بیگی با اشاره به نقش مهم امنیت در توسعه و آبادانی کشور اظهار داشت: وجود امنیت و احساس آرامش در سراسر گیتی دارای جایگاهی بی بدلیل است چرا که با وجود امنیت است که امکان حیات، رشد و بالندگی برای یک جامعه فراهم می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی افزود: امنیت دارای جنبه های مختلفی است که از آن میان امنیت اقتصادی به سهم خود مهم است.

سردار معصوم بیگی از نیروی انتظامی به عنوان پرچمدار مبارزه با قاچاق و کمک به توسعه و رونق تولید داخلی یاد کرد و گفت: شکل گیری پلیس امنیت اقتصادی در ناجا و استقرار پلیس در گمرکات کشور و توفیقات چشمگیر همکارانم در پلیس راه آهن و پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری ناجا و ایستگاه‌های بازرسی در امر مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دستگیری هوشمندانه افراد سودجو که قصد ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور را دارند دلیلی بر این ادعاست.

وی با تاکید بر اینکه پلیس به عنوان کمک‌یار سازمان گمرک کشور برای بالندگی اقتصاد کشور نقش حایز اهمیتی دارد، تصریح کرد: پلیس حافظ نظم و امنیت عمومی است، امنیتی که زیربنای اصلی توسعه و رونق اقتصادی کشور است لذا این اهمیت ایجاب می‌کند تا موانع، تهدیدها و آسیب‌های حوزه اقتصاد با همکاری و همیاری پلیس و گمرک مرتفع شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: پلیس پیشگیری از منظر برقراری نظم و امنیت به عنوان زیرساخت اصلی دستیابی به هدف بزرگ رونق تولید ملی و از نظر مبارزه قاطعانه با قاچاق کالا و ارز، برنامه‌های هدفمند و هوشمندانه‌ای را در دستور کار برنامه امسال خود قرار داده است.