سرهنگ عین الله جهانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار انتظامی افزود: مجوزهایی که تا قبل از تاریخ ۲۴ مرداد ماه از سوی هر مرجعی صادر شده براساس مصوبه ستاد ملی کرونا باطل است و صرفا مجوزهایی که از این تاریخ به بعد توسط فرمانداری ها آن هم درمواقع بسیار ضروری و مدت محدود صادر شده باشد، اجازه تردد دارند.

به گفته وی طرح ممنوعیت تردد نیز تا پنج شهریورماه ادامه دارد مگر اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغیه جدیدی ابلاغ کند.

جهانی گفت: با ابلاغ مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعمال و تشدید ممنوعیت های تردد در سراسر کشور، از ساعت ۱۲ ظهر روز ۲۴ مرداد ماه  این ممنوعیت ها در ورودی و خروجی تمام شهرها اعمال شد که تا پایان روز پنجم شهریور ماه ادامه دارد.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا اظهار داشت: کنترل های فیزیکی و سیستمی توسط همکاران در تمامی محورها صورت می گیرد و براساس قانون جریمه هرگونه تخلف در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان است و تردد شبانه نیز از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد ممنوع بوده و ۲۰۰ هزار تومان خودروهایی که قانون را رعایت نکنند جریمه خواهند شد و همچنین هر خودرو در طول شبانه روز، یکبار جریمه خواهد شد.

سردار هادیانفر افزود: تردد بار مسافر مجاز است، اما ظرفیت ناوگان حمل و نقل مسافر باید یک سوم باشد همچنین خروج تمام خودروها با پلاک بومی از شهرها و ورود خودروی های غیربومی به شهرهای دیگر ممنوع است و این موضوع به صورت استانی کنترل خواهد شد و به هیچ عنوان اجازه خروج و ورود پلاک های غیربومی داده نمی شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله کرونا از تعطیلی ۶ روزه همه اصناف، بانک ها و مشاغل دولتی در سطح کشور از ۲۴ مردادماه به جز اصناف ضروری به منظور کمک به کنترل این بیماری مهلک خبر داد.

علیرضا رییسی افزود: از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۴ مرداد تا جمعه پنجم شهریور منع تردد یا به عبارتی دیگر، ممنوعیت تردد اعمال خواهد شد و نباید ترددی به جز موارد استثنا مانند آمبولانس‌ها و کامیون حمل غذا و غیره صورت گیرد. همه مجوزهای صادرشده برای تردد نیز لغو شده است.