به گزارش روز چهارشنبه از پایگاه خبری پلیس راهور، سرهنگ حسین رمضانی در این باره افزود: ساعات کار مراکز تعویض پلاک از ۸ صبح تا ۱۶ خواهد بود.

معاون اجرایی پلیس راهور ناجا از خریداران هم خواست به هیچ عنوان در هنگام خرید به صورت وکالتی خودرویی را خرید نکنند و در صورت اجبار به صورت وکالتی خرید را انجام دهند، اما تاریخ وکالت را از فروشنده چند ماهه بگیرند.

سرهنگ رمضانی افزود: البته خرید وکالتی مشکل خاص خود را دارد، چون در صورت تخلف از سوی خریدار ممکن است جریمه برای فروشنده لحاظ شود که این از مشکلات خرید وکالتی خودرو است و ما توصیه می‌کنیم خرید و فروش حتما به صورت حضوری باشد

معاون اجرایی پلیس راهور ناجا، با رد وجود اختلال در سامانه نوبت دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک خودرو گفت: فقط ظرفیت پذیرش در سامانه کاهش یافته است.

سرهنگ رمضانی در ارتباط اینترنتی با برنامه پیگیری افزود: در شرایط کرونایی طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا باید مراکز تعویض پلاک تعطیل باشند، اما بر اساس تجارب پلیس راهور در پیک‌های کروناهای قبلی؛ این تعطیلی باعث افزایش درخواست‌های مردم در حوزه نقل و انتقال خودرو می‌شود و پس از آنکه شهر در حالت نارنجی یا زرد قرار می‌گیرد با حجم انبوهی از این درخواست‌ها مواجه می‌شویم.

وی گفت: بر همین اساس طبق بررسی‌های کارشناسی، درخواستی را به وزراتخانه های کشور و بهداشت ارسال کردیم تا بتوانیم با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی مراکز خدمات خود را در حوزه نقل و انتقال خودرو فعال نگه داریم، اما با ظرفیت محدود و اکنون در شرایط کرونایی و به جهت حفظ سلامت مردم با یک سوم ظرفیت این مراکز پذیرش می‌کنند.

سرهنگ رمضانی افزود: بر این اساس سامانه اینترنتی نوبت دهی هم بر اساس یک سوم ظرفیت تنظیم شده است و مردم گمان می‌کنند سامانه دچار مشکل شده است.

سرهنگ رمضانی افزود: ۴۶ مرکز تعویض پلاک در سراسر کشور وجود دارد که روزانه حدود ۱۷ تا ۲۰ هزار تعویض پلاک انجام می‌پذیرد.

وی گفت: در چند روز اخیر برخی از مردم از طریق سایت راهور ۱۲۰ در حال اخذ نوبت هستند، اما به دلیل افزایش مراجعه‌ها امکان ثبت نام برای همه متقاضیان وجود ندارد بنابراین از مردم عزیز می‌خواهیم که در این زمینه صبور باشند.