به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، حسین امیری گنجه در حاشیه نشست شورای معاونین این اداره کل با ذکر مطلب فوق افزود: در سطح کشور بیش از ۵۵ هزار کارگاه درخواست بخشودگی جرایم را داشته که از این تعداد ۲ هزار و ۶۱۱ درخواست در سطح شعب اداره‌کل غرب تهران بزرک ثبت شده است.

وی ادامه داد: بیشترین درخواست بخشودگی جرایم به ترتیب در شعب ۲۵ با ۵۱۳ فقره شعبه یک ۲۷۵ فقره شعبه ۱۸ با ۲۵۸ فقره و شعبه ۲۸با ۲۳۱ فقره از طریق سامانه ثبت شده است.
امیری گنجه با بیان اینکه میزان بخشودگی جرایم کارگاه‌های تهرانی بیش از یک هزار میلیارد است، افزود: بیش از نیمی از کارگاه‌های بحران زده تحت پوشش اداره کل غرب تهران بزرگ بوده که شرایط استفاده از طرح بخشودگی جرایم تامین اجتماعی را داشته و از این قانون بهرمند شدند.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ هدف از اجرای طرح بخشودگی جرایم کارگاه‌ها را کمک به کارگاه‌های بحران‌زده دانست و تاکید کرد: اجرای طرح بخشودگی جرایم با توجه به نامگذاری سال۱۴۰۰ به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری انجام شده است.

امیری‌گنجه تاکید کرد: با شروع تحریم‌های ظالمانه از سال ۱۳۹۶ و اپیدمی ویروس کرونا و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به‌ منظور مساعدت با کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف و در اجرای بند (ث) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، بخشنامه بخشودگی جرایم کارفرمایان به اجرا درآمد.

در سطح اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ بیش از ۱۸۵ هزار کارگاه تحت پوشش این اداره کل قرار داشته که از این تعداد ۸۰ هزار کارگاه فعال بوده و تعداد بیمه‌شدگان اصلی تحت پوشش این کارگاه‌ها نیز بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ پیش از این نیز در جمع کارشناسان وصول حق بیمه اداره کل غرب گفته بود: کارگاه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی می‌توانند با درخواست تقسیط از مزایای قانون بخشودگی جرایم بهره‌مند شوند.