به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی از پایگاه اطلاع‌رسانی اسکرین دیلی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پکن که قرار بود از ۱۴ تا ۲۱ اوت (۳۰- ۲۳ مرداد ۱۴۰۰) به صورت حضوری برگزار شود، به دلیل گسترش شیوع کرونای نوع دلتا در چین به تاریخی نامشخص در آینده موکول شد.

در دوره آتی از این رویداد سینمایی معتبر، فیلم‌ بوتاکس به کارگردانی کاوه مظاهری و اولین برف با بازی شهاب حسینی به نمایندگی از ایران حضور خواهند داشت.

جشنواره بین‌المللی فیلم پکن که از سال ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد، هر ساله در ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت) برگزار می‌شود اما سال گذشته به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد. این جشنواره سپس در ماه مه (اردیبهشت- خرداد ۹۹) یک رویداد مجازی روی سرویس پخش اینترنتی آی‌چی‌یی (iQiyi) برگزار کرد که به دنبال بازگشایی سینماها در ماه اوت (مرداد- شهریور ۹۹) با رویداد فیزیکی محدود تکمیل شد.

رسانه‌های چینی روز جمعه (۸ مرداد) از به راه افتادن بزرگترین موج کرونا در این کشور خبر دادند که سویه دلتا متهم ردیف اول آن است. سویه دلتای ویروس کرونا که اولین بار در هند کشف شد، زنگ خطر را در سراسر جهان به صدا درآورده و به سرعت در کشورهای مختلف حتی آنهایی که تعداد زیادی از جمعیت خود را واکسینه کرده‌اند، در حال انتشار و گسترش است.

این سویه جهش یافته ابتدا در فرودگاه بین المللی شهر نانجینگ در میان نظافتچیان شناسایی شد. هم اکنون بیش از ۲۰۰ مورد جدید ابتلا به سویه دلتا در شهر نانجینگ شناسایی شده است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر بیش از ۲۰۱ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از ۴ میلیون و ۲۷۰ هزار نفر جان باخته‌اند.