به گزارش گروه فرهنگی از روابط عمومی هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش، این رویداد با هدف بسترسازی جهت حضور فعال هنرمندان و طراحان خلاق در عرصه صنعت مد و لباس کشور، رشد خلاقیت و استعدادهای هنری جوانان و شناسایی افراد مستعد و معرفی ایشان به مراکز تولیدی و صنعتی، کمک به تجاری‌سازی و تولید طرح‌های منتخب جشنواره و کمک به انتقال مفاهیم و مؤلفه‌های فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی از طریق تن‌پوش برگزار می شود.

نمایشگاه این دوره از جشنواره از ۱۱ تا ۱۸ مردادماه در محل نگارخانه‌های بهار و نامی خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد و به همین مناسبت در آستانه برگزاری دوره هشتم جشنواره، از پوستر رسمی این رویداد رونمایی شد. طراحی این پوستر نیز بر عهده حامد هاشمی، طراح گرافیک و مدیر هنری جشنواره بوده است.

هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش، برای اولین بار علاوه بر بخش تی شرت، بخش شال و روسری را نیز به قالب های دریافت آثار جشنواره اضافه کرده است و برگزیدگان بخش‌های مختلف در آیین افتتاح این جشنواره در روز ۱۲ مردادماه معرفی خواهند شد.

علاقه مندان برای شرکت در آیین افتتاحیه می توانند از طریق لایو صفحه اینستاگرام این جشنواره به آدرس http://instagram.com/jdmod این مراسم را بصورت آنلاین دنبال نمایند.

شایان ذکر است طبق اعلام دبیرخانه جشنواره، جوایز نقدی این دوره از جشنواره در هر یک از بخش‌های «تی‌شرت» و «شال و روسری» به رتبه‌های اول تا سوم به ترتیب ۴، ۲ و ۱ میلیون تومان خواهد بود. همچنین در بخش عفاف و حجاب دو اثر به عنوان شایسته تقدیر معرفی‌ خواهند شد.

همچنین علاوه بر جایزه نقدی، تسهیلات متعددی ویژه منتخبان و برگزیدگان جشنواره از جمله اعطای «نشان شیما» به منتخبان، اعطای «مالیکت معنوی» به برگزیدگان، اعطای عنوان «شرکت خلاق» به برندهای منتخب راه‌یافته به نمایشگاه و «تخصیص فضای کسب و کار» به نفرات برگزیده در پارک علوم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی در نظر گرفته شده است.

هشتمین جشنواره نقش تن‌پوش به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر و با مشارکت اتحادیه پوشاک تهران و خانه هنرمندان ایران و همچنین با حمایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، معاونت فرهنگی وزارت علوم، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، دانشگاه‌ها و دانشکده‌های هنری، ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز و به دبیری امین مختاری ۱۱ تا ۱۸ مرداد ماه۱۴۰۰ برگزار می‌شود.