مهناز امیرشقاقی می‌گوید در حالی که تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال زنان نباید رها شوند، اما مدتی است که تکلیف این تیم‌ها مشخص نیست.

به گزارش روزگار پرس ، این روزها مدیریت شهره موسوی در فوتبال و فوتسال زنان انتقاداتی را به همراه داشته است. تیم ملی فوتبال حدود یک ماه دیگر به جام ملت‌های آسیا اعزام می‌شود اما هیچ مسابقه تدارکاتی ندارد و صرفا به اردوهای داخلی اکتفا شده است. تیم ملی فوتسال زنان هم که دو دوره پیاپی قهرمان آسیا شده، حدود دو سال است که تعطیل شده و حتی کادر فنی هم ندارد. در این شرایط حواشی غیرفوتبالی موسوی هم وضعیت را آشفته‌تر کرده و در شرایطی که باید در فدراسیون حاضر شود و مشکلات بخش زنان را مدیریت و حل کند، درگیر فعالیت‌های اقتصادی خود است.

مهناز امیرشقاقی، مربی و کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا به وضعیت تیم ملی فوتبال در آستانه جام ملت‌های آسیا اشاره و بیان کرد:حرکت‌های خوبی در چند ماه گذشته انجام شد و نتایج عالی بود. جامعه فوتبال و مردم هم خوشحال شدند اما بعد از آن متوقف شد. متاسفانه تیم ملی هیچ بازی دوستانه‌ای ندارد که این دغدغه کادر فنی و همه ماست. باید بازی دوستانه داشته باشند تا بازیکنان در این مرحله هم سربلند باشند و همه را خوشحال کنند.

او در مورد صعود تیم ملی به جام ملت‌ها گفت: این صعود حاصل زحمات تمام مربیان و کادر فنی حاضر تیم ملی است. صعود به جام ملت‌ها می‌تواند در بحث اسپانسری نگاه‌ها را به بخش زنان بهتر کند، چون اسپانسری در این بخش خیلی کمرنگ است. ما زنان همیشه مظلوم واقع شده‌ایم و همچنان هم ادامه دارد. امیدوارم بحثی که در دنیا در مورد برابری حقوق و نگرش‌ها اتفاق افتاده در ورزش ما هم اتفاق بیفتد و زحمتی که مربیان، بازیکنان و اهالی فوتبال می‌کشند، جبران شود. ما پتانسیل‌ و استعدادهای زیادی داریم و جایگاه واقعی‌مان این نیست. باید خیلی بالاتر برویم و احتیاج به جهش داریم.

این مربی در مورد تعطیلی تیم ملی فوتسال بیان کرد: الان تکلیف مشخص نیست. باید ببینیم مشکل کجاست و آن را حل کنند تا بیشتر از این با چالش روبرو نشویم. حیف است. من بنیانگذار فوتسال ایران بودم که در سالن حجاب آموزش ابتدایی فوتسال را شروع کردم. افرادی مثل نیلوفر اردلان، نسیمه غلامی، آتوسا حجازی، حمیده حمیدی، ‌پریا نوروزی و کسانی که الان بنام هستند، آن موقع زیر نظر من کار را شروع کردند.

او افزود: فوتسال را شروع کردیم و اکنون جایگاه خوبی در آسیا به دست آورده است، چون امکانات بهتری نسبت به فوتبال داشت. خودمان را ثابت کرده‌ایم و حیف است اینگونه رها شود. باید پشتوانه‌سازی هم بکنیم. البته نه اینکه بازیکنان قدیمی را کنار بگذاریم، چون هنوز کسانی مانند نسیمه غلامی روی فرم هستند، بلکه نیاز به تشکیل تیم ب است. نباید جایگاه فعلی فوتبال را از دست بدهیم و فدراسیون باید فکری کند. نمی‌دانم ایراد کار کجاست و چرا تصمیم گرفته نمی‌شود. چرا از مربیان ارزنده‌ای مثل یاری، شریف، رضازاده  استفاده نمی‌کنند.

امیرشقاقی در مورد عملکرد مدیریت بخش زنان اظهار کرد: عملکردی که تا الان داشته‌اند، خوب بوده اما باید مثل قبل از جام ملت‌ها ادامه داشته باشد و رها نشود. ما قبل از جام ملت‌ها اردوها و مسابقات دوستانه خوبی داشتیم و در نهایت هم نتیجه خوبی گرفتیم. نگاه‌ها باز هم به سمت فوتبال برگشت، بنابراین نباید تیم‌های ملی رها شوند. بازیکنان باید همیشه در حال تمرین و مسابقه باشند. دغدغه ما نباید غرب آسیا و اردن باشد، بلکه باید با شرق آسیا روبرو شویم که این نیاز به حمایت ویژه‌تری دارد.

این کارشناس فوتبال در پایان گفت: فوتبال و فوتسال زنان مشکلات عدیده‌ای دارد که باید به آن رسیدگی شود. بیشتر مشکلات به بحث اسپانسر و توجهی که هیچ وقت به فوتبال و فوتسال زنان نشده، مربوط می‌شود. همچنین مشکل ما حقی است که از مربیان و بازیکنان ضایع شده است. باید باشگاه‌های بزرگ در این بخش سرمایه‌گذاری کنند. فدراسیون تلاش می‌کند اما تا زمانی که حمایت باشگاه‌ها را نداشته باشیم، این مشکلات ادامه پیدا می‌کند.