سرمربی تیم ملی کاراته که تیمش را برای کسب چهارمین قهرمانی جهان آماده می‌کند، همچنان درگیر مشکلات کاری است.

سید شهرام هروی در گفتگو با روزگار پرس ، درباره آخرین وضعیت تیم ملی کاراته ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان، اظهار کرد: همه نفرات حاضر در اردو در بهترین شرایط قرار دارند و تیم منسجمی داریم. هدف این است که در مسابقات جهانی و آسیایی بدرخشیم و با کسب بهترین نتایج باعث شادی مردم و جامعه کاراته شویم.

وی تصریح کرد: شرایط بوجود آمده بر اثر کرونا یا آسیب دیدگی برخی از بازیکنان باعث شد نتوانیم انتخابی تیم ملی را در موعد مقرر و طبق برنامه ریزی‌هایی که داشتیم، برگزار کنیم. عقب افتادن انتخابی باعث تغییر تمامی برنامه‌هایمان شد. اگر هر چه زودتر تیم را برای حضور در مسابقات می‌بستیم به نفع ما بود اما به هر حال این شرایط دست ما نبود و آن را به فال نیک می‌گیریم. امیدوارم شاهد برگزاری رقابت‌های انتخابی با کیفیت در ۸ آبان باشیم و بهترین‌ها مجوز حضور در تیم ملی را به دست بیاورند.

سرمربی تیم ملی کاراته، با اشاره به معرفی دو ملی پوش ایران در رقابت های جهانی و آسیایی پس از برگزاری رقابت انتخابی درون اردویی، گفت: در وزن ۷۵- کیلوگرم، علی اصغر آسیابری عازم مسابقات جهانی می‌شود و در وزن ۵۵- کیلوگرم نیز پوریا اقدسی بازیکن جوان و آینده دار ما که در رده امید حضور دارد، انتخاب شد و در رقابت‌های آسیایی حاضر خواهد شد.

وی با اشاره به شانس بالای آسیابری برای کسب مدال طلای جهان، گفت: آسیابری در سال ۲۰۱۶ در اولین حضور خود در رقابت‌های قهرمانی جهان موفق به کسب مدال برنز جهان در اتریش شد. مطمئنا در این دوره از رقابت‌های قهرمانی جهان با انگیزه و توانایی بالایی که دارد به مدال طلا خواهد رسید. حق او در سال ۲۰۱۶ نیز مدال طلا بود اما متاسفانه اتفاقاتی رخ داد که در نهایت به مدال برنز رسید. امیدوارم این‌بار شاهد اتفاقات خاص نباشیم و او بر سکوی نخست جهان بایستد.

هروی درباره احتمال کسب چهارمین قهرمانی ایران در رقابت‌های جهانی با سرمربی‌گری او، گفت: قبل از اینکه برای سومین مرتبه قهرمان جهان شویم، نیز صحبت از هت تریک در کسب عنوان نخست جهان بود و بچه‌ها با انگیزه‌ای که داشتند بار دیگر موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شدند. هر چند توقع کسب چهارمین قهرمانی می‌تواند بار روانی برای تیم داشته باشد اما از سوی دیگر نیز به ملی پوشان انگیزه می‌دهد تا اتفاقات خوبی را رقم بزنند. تمام تلاش ما این است که بار روانی این موضوع را کم کنیم و بچه‌ها تحت فشار نباشند. خدا را شکر بچه‌ها به قدری در شرایط ایده‌آل هستند که همگی می‌خواهند اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

سرمربی تیم ملی کاراته که تاکنون ۳ مرتبه موفق شده کاراته ایران را بر سکوی نخست جهان قرار دهد، درباره سرانجام درخواست او برای حل مشکلات کاری از مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خاطرنشان کرد: در تمام سال‌های حضور در کاراته سعی کردم بار روی دوش کسی نباشم و همیشه هدفم این بوده تیم ملی نماد قدرت کاراته ایران باشد. یکسری اتفاقات افتاد که این انتظار وجود داشت مسئولان نیز همکاری های لازم را داشته باشند. هر چیزی باید سر وقت خودش انجام شود و وقتی بخواهیم مدام درخواستی را تکرار کنیم دیگر ارزش آن پایین می‌آید. ما به دنبال افتخارآفرینی برای ورزش ایران هستیم و مسائل دیگر برایم اهمیتی ندارد. دیگر توقعی ندارم و اینطور راحت‌تر هستم. رییس کمیته المپیک بارها این موضوع را پیگیری کرد و با وزیر وقت جلسه گذاشت اما به جایی نرسید!

هروی در پایان، گفت: در ادامه با تشکر از فدراسیون کاراته، گفت: تمام هم و غم فدراسیون این است که تیم ملی بدون کمترین چالش، تمرینات خود را پیگیری کند. امکانات لازم را اختیار تیم ملی است و امیدوارم همه تلاش ها به کسب بهترین نتیجه برسد.