نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال گفت: برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان نیازمند برنامه‌ریزی بهتری هستیم.

افسانه دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص روند آماده‌سازی تیم ملی هندبال زنان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان اسپانیا اظهار کرد: ما باید برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان برنامه‌های تیم ملی را محکم‌تر و مستحکم‌تر ببندیم چون قرار است وارد یک مسابقات در سطح بالاتری از آسیا شویم. احتمالا لیگ برتر به زودی و از اواخر مهر آغاز خواهد شد و باید استارت اردوهای تیم ملی را بگونه‌ای که با مسابقات لیگ تداخل نداشته باشد بزنیم.

نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال در ادامه گفت: برای انتخاب مربی نیز باید جلسه بگذاریم و تصمیم‌گیری کنیم تا بتوانیم تیم درست و هدفمند را راهی مسابقات کنیم. هنوز تیم تازه از مسابقات برگشته است و یک دوره استراحت خواهد داشت. بعد از آن برای ادامه اردوها تصمیم خواهیم گرفت.

وی در مورد مسابقات قهرمانی جهان گفت: بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جهان از یکم تا ۱۹ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۰ تا ۲۸ آذر ۱۴۰۰) در چهار شهر اسپانیا قرار است برگزار شود. در این دوره از رقابت‌ها بر خلاف هر دوره که ۲۴ تیم حضور داشتند میان ۳۲ تیم خواهد شد. فدراسیون جهانی تصمیم گرفته است به سبب توسعه ورزش زنان تعداد تیم‌ها افزایش یابد.

دهقانی در خصوص رقبای ایران در مسابقات قهرمانی جهان گفت: از آسیا ۵ تیم در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت. ما هم در این مسابقات با تیم ملی نروژ که قهرمان اروپا است، تیم ملی رومانی و تیم ملی قزاقستان همگروه خواهیم بود.

وی در مورد برگزاری دیدار تدارکاتی برای کسب نتایج بهتر گفت: با وضعیت کرونا و شرایط کشور که به لحاظ کرونا شناخته شده است هیچ چیز مشخص نیست. ما برای مسابقات آسیا تورنمنت قطر را برنامه‌ریزی کرده بود اما نشد و قطر قبول نکرد. این اتفاق در راه آماده‌سازی برای مسابقات جهانی هم قابل پیش بینی است و ممکن است نتوانیم اردوی تدارکاتی داشته باشیم.

نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال گفت: البته رفتن به مسابقه تدارکاتی به خاطر ویروس کرونا مشکلات و ریسک بالایی دارد. هیچ چیز را نمی‌توان پیش بینی کرد و از طرفی هم نباید دست روی دست گذاشت. باید بهترین کار که می‌توان و شرایط اجازه می‌دهد را انجام دهیم.

دهقانی گفت: ابتدا باید از همه عوامل اجرایی، رئیس فدراسیون، وزارت ورزش ، کمیته ملی المپیک و رسانه‌ها تشکر کنم. انتظار داریم با توجه به اینکه جهانی شدن تیم ملی زنان برای اولین بار در هندبال ایران رخ داده است همه سازمان‌ها و ارگان‌ها، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این افتخار ملی را به عنوان فرصت در نظر بگیرند. زنان ما نشان دادند اگر فرصت در اختیارشان قرار بگیرد می توانند تاریخ رقم بزنند. بنابراین انتظار داریم که به زنان توجه شود مخصوصا در این دوره که قرار است بازیکنان ما به مسابقات جهانی اعزام شوند. آن‌ها باید حمایت شوند تا بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم و ایران را سرافراز کنیم.

به گزارش ایسنا، مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا از ۲۴ شهریور تا ۳ مهر به میزبانی اردن انجام شد و تیم ملی هندبال زنان ایران به مقام چهارمی رسید و مجوز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرد که برای اولین بار در تاریخ هندبال ایران رخ داده است.