به گزارش خبرنگار اعزامی به توکیو، سکوی مدال طلای والیبال نشسته پارالمپیکی برای دومین مرتبه شاهد چهره‌ای است که در ورزش معلولان جهان کم نظیر است؛ مردی که شاید رشد غیر طبیعی وی را از جامعه و محیط  زندگی دور کرد اما ورزش به نردبانی تبدیل شد تا وی در یک دهه به افتخاراتی نایل آید که تعجب جهانیان را برانگیزد. «مرتضی مهرزاد» همان پسر خجالتی برنامه ماه عسل بود که در رمضان سال ۱۳۸۸ آرزویش داشتن یک دستگاه لب تاب و دیدن «علی کریمی» ستاره آن سال‌های فوتبال بود.

 

در آن روزها سقف آرزوهای وی کوتاه و بسیار آنی بود زیرا شماره هشت محبوب فوتبال ایران بعد از این برنامه وی را در آغوش گرفت و بیشتر آرزوهایش را برآورده کرد. آغوش جادوگر برای مهرزاد به مانند ورود به دنیایی با رویاهای طلایی بود . هر چند که دیدار مرتضی مهرزاد با علی کریمی دقایقی بعد به پایان رسید اما این پایان داستان نبود بلکه پخش فیلم مرتضی در رسانه ملی پای تئورسین والیبال نشسته را به منزل او باز کرد.

«مرتضی مهرزاد»؛ از عشق به کریمی تا ۲ مدال طلای پارالمپیک

«هادی رضایی» بعد از این برنامه مهرزاد را به حضور در تیم ملی تشویق و با کمک مربیان محلی از او ستاره‌ای ساخت که اکنون به آسمانخراش ایرانی در میان برج‌های توکیو شهرت پیدا کرده است. ستاره‌ای که شاید هنوز پرسپولیس و علی کریمی را دوست داشته باشد اما او دیگر یک قهرمان ملی است که دوربین رسانه‌های مختلف جهان به دنبال ثبت تصویری از او هستند. قهرمانی که حضورش در رژه افتتاحیه پارالمپیک توکیو حیرت جهانیان را بر انگیخت.

«مرتضی مهرزاد»؛ از عشق به کریمی تا ۲ مدال طلای پارالمپیک

مرتضی هر چند در ریو خود را به عنوان ستاره والیبال نشسته معرفی کرد اما سرزمین آفتاب برای مهرزاد به یک مکان رویایی تبدیل شد زیرا وی ضمن کسب دومین مدال طلا بیش از گذشته در دید قرار گرفت. «دیسنت» خبرنگار استرالیایی حاضر در توکیو به وی لقب راجر فدرر والیبال نشسته داد و نوشت: یکی از بلندقدترین ورزشکاران جهان اکنون در روی زمین والیبال نشسته بازی می کند.

 

«مرتضی مهرزاد»؛ از عشق به کریمی تا ۲ مدال طلای پارالمپیک

تیم والیبال نشسته ایران در روز پایانی شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک با نتیجه سه بر یک برابر تیم روسیه به برتری رسید و هفتمین مدال طلای خود را در ادوار پارالمپیک ضرب کرد.

کاروان فرهنگی ورزشی ایران در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک با کسب ۱۲ مدال طلا، ۱۱ نقره و یک برنز در رده سیزدهم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت.