تیم ملی فوتبال ایران امروز (پنجشنبه) در نخستین دیدار خود به مصاف سوریه خواهد رفت و بلافاصله پس از آن روز سه‌شنبه در قطر در دومین دیدار خود به مصاف عراق خواهد رفت.

جلال چراغپور سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ، در مورد مسائل گوناگون پیرامون تیم ملی، شرایط رقبا و سختی کار ایران صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

چراغپور: تیم ملی تا دیدار با عراق شرایط خطرناکی دارد

تیم ملی از روز پنجشنبه و بازی با سوریه کارش را در مسابقات نهایی انتخابی جام جهانی آغاز خواهد کرد. شرایط را چطور می‌بینید؟

وضعیت تیم ملی خوب است. به طور حتم رقبا دنبال اطلاعات از تیم ملی هستند و نمی‌توان به جزئیات اشاره کرد اما تیم ما یکی از قدرت‌های آسیاست و امیدوارم بتواند موفق عمل کند.

برخی از الان ما را از پیش برنده برابر سوریه می‌دانند. از دید شما این به ضرر تیم ملی نیست؟

این خطای استراتژیکی است که بخواهیم خودمان را از پیش برنده بدانیم. در فوتبال ممکن است کوچک‌ترین جزئیات و محاسبات و حتی یک اشتباه داور تاثیرگذار باشد پس هیچ تیمی از پیش برنده نیست.

اینکه تیم ملی در آستانه مسابقات نهایی انتخابی جام جهانی بدون بازی تدارکاتی پای به مسابقات می‌گذارد، به ضرر فوتبال ما نیست؟

اتفاقا برنامه‌ریزی بازی‌ها را باید به فال نیک بگیریم. چرا که کار ما رفته رفته و پلکانی سخت می‌شود. بازیکنان ما از نقاط مختلف دنیا دور هم جمع می شوند که این موضوع کار را سخت می کند اما ۲ بازی ابتدایی به ما کمک خواهد کرد تا بازی با کره بازیکنان به هماهنگی خوبی برسند.

چراغپور: تیم ملی تا دیدار با عراق شرایط خطرناکی دارد

به لژیونرها اشاره کردید. حضور این بازیکنان چقدر به سطح تیم ملی کمک می‌کند؟

تیم ملی از بازیکنانی تشکیل شده که همگی در سطح اول فوتبال دنیا بازی می‌کنند. از انگلیس و پرتغال گرفته تا هلند و سوئد و بلژیک. این موضوع قطعا کیفیت بازیکنان را بالا می برد.

پس از بازی با سوریه باید به مصاف عراق برویم. این تیم تغییراتی در کادر فنی داشته است. به نظر شما عراق کاتانتس خطرناک‌تر است یا عراق مدل ادوکات؟

به نظر من عراق در دوران مربی قبلی خود چیزی نداشت و موفقیت‌های این تیم روی تعصب و جنگندگی بازیکنان تیم حاصل شد. به نظر من این عراق خیلی خطرناک‌تر است. باید حواسمان را به شدت معطوف این تیم کنیم  چرا که بازی با عراق یک خطر دیگری هم دارد.

چه خطری؟

بعد از بازی با سوریه تنها ۵ روز زمان داریم تا خود را برای دیدار با عراق آماده کنیم.این تقابل برای ما خیلی خطرناک است. عراق به شدت منتظر شناخت از تیم ایران است و آنها منتظرند تا انتقام مرحله قبل را بگیرند. باید این اوضاع خطرناک توسط کادر فنی کنترل شود.

چراغپور: تیم ملی تا دیدار با عراق شرایط خطرناکی دارد