مهدی طارمی در نشست خبری پیش از دیدار با سوریه اظهار داشت: خیلی خوشحالم که در این مرحله حضور داریم. دیدار فردا(پنجشنبه) بازی سختی می‌تواند باشد. همه تیم‌هایی که وجود دارند و برای رسیدن به جام جهانی تلاش می‌کنند دیدارهای سختی خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: هم ما از سوریه و هم آنها از ما شناخت خوبی دارند. بازی‌های دوستانه و رسمی زیادی باهم داشتیم و بی تردید بازی فردا بسیار دشوار خواهد بود. تمرینات خوبی نداشتیم چرا که روزهای کمی کنار هم بودیم ولی مرحله‌ای که در بحرین پشت سر گذاشتیم خیلی به ما کمک کرد. فعلا شرایط کلی تیم خوب است و امیدوارم ۲ بازی نخست را به خوبی پشت سر بگذاریم خصوصا این بازی که مهمترین دیدار ما است.

مهاجم تیم ملی در ادامه به عدم حضور و استقبال اهالی رسانه اشاره کرد و گفت: در بحرین که بودیم گفتیم شاید چون با ما خوب نیستند از ما سوال نمی‌پرسند. در ایران فکر می‌کردم اتفاقات بهتری رخ دهد و سوالات بیشتری از سرمربی و بازیکن پرسیده شود. انرژی‌های مثبت خیلی باید بیشتر شود. در بحرین چون نیاز به چهار برد داشتیم همه مردم، فدراسیون، صدا و سیما، وزارت ورزش همدل بودند که بازی‌ها را ببریم.

وی ادامه داد: تعجب می‌کنم که قبل از اولین بازی با سوریه که دیدار سختی است رسانه‌ها را نمی‌بینم. پشیمان هستم که به کنفرانس آمدم و اگر می‌دانستم قطعا به نشست نمی‌آمدم. در یک روز همدلی به وجود نمی‌آید اما امیدارم در این یک سال این همدلی بیشتر شود. داشتن همدلی از روز اول مهم است چون سه امتیاز بازی نخست به ما انرژی مثبت خواهد داد. دوست ندارم انرژی منفی بدهم و امیدوارم با برد فردا همه را خوشحال کنیم. با برد ما همه مردم خوشحال می‌شوند.

در ادامه محمودرضا رضایی، مدیر رسانه‌ای تیم ملی به طارمی اشاره کرد که عدم حضور رسانه‌ها به خاطر آنلاین بودن کنفرانس مطبوعاتی است. با این وجود سوال دیگری از مهاجم تیم ملی پرسیده نشد.

دیدار ایران و سوریه در چارچوب هفته نخست دور نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ فردا (پنجشنبه) از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد.