به گزارش خبرنگار اعزامی ، سایت رسمی بازی‌های پارالمپیک توکیو در گزارشی به بررسی والیبال نشسته پرداخته و آورده است که ایران همیشه یکی از قدرت‌های اول این رشته به شمار می‌رود و در این زمینه از سال ۲۰۰۰ رقیبی به نام بوسنی و هرزگوین دارد. ایران در ۲ فینال پارالمپیک در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۲ نتیجه را به نماینده اروپا واگذار کرد اما در سال ۲۰۱۶ توانست با غلبه بر این تیم صاحب مدال طلا شود.

در ادامه این گزارش از لیما والیبالیست تیم زنان برزیل، مرتضی مهرزاد ملی‌پوش ایرانی، دوران ملی‌پوش مردان بوسنی و مونیک ماتیوس ملی‌پوش زنان آمریکا به عنوان چهار مهره تاثیر گذار والیبال نشسته در این دوره از بازی‌ها یادشده است.

سایت رسمی بازی‌های پارالمپیک در گزارش مربوط به مرتضی مهرزاد نوشته است؛ وی در ترکیب تیم ایران در پارالمپیک رو حضور داشت و توانست مدال طلا این بازی‌ها را کسب کند. وی در ان دوره از بازی‌ها نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و می‌تواند با تکرار آن در توکیو ایران را در مسیر کسب مدال طلا این رقابت‌ها قرار دهد.

شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از دوم شهریور ماه آغاز شد و کاروان ایران از بین ۱۰۰سهمیه کسب شده با ۶۲ ورزشکار ( ۷ زن و ۵۵ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور دارد.

کاروان پارالمپیک ایران در پانزدهمین دوره بازی ها با کسب ۲۴ نشان ( هشت طلا، ۹نقره و هفت برنز) در جایگاه پانزدهم ایستاد.

این رویداد چهاردهم شهریور به کار خود پایان می دهد.