مسابقات مقدماتی پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان امروز (دوشنبه) در شهر اوفا روسیه برگزار شد و در پایان عرفان الهی و محمد نخودی به دیدار فینال اوزان ۷۰ و ۷۹ کیلوگرم راه یافتند و حسن عبادی و علیرضا عبداللهی نیز در دیدار رده‌بندی اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم حضور دارند.

نتایج کشتی‌گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم علی قلی‌زادگان در دور نخست با امتیاز عالی ۱۵ بر ۲ ریچارد فیگوروا از آمریکا را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل مانول خنژرتسیان از ارمنستان در یک کشتی مورد بحث از نظر داوری و با ناداوری با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتیگیر ارمنستانی در مرحله نیمه نهایی، قلی‌زادگان نیز حذف شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم سیدحسن عبادی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر صفر و ضربه فنی نوروا بوکاسا از کنگو را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۷ بر ۳ آلین جیورجی از مولداوی را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۴ بر ۸ مغلوب شامیل ممدوف از روسیه شد و به دیدار رده‌بندی رفت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم عرفان الهی در دور اول با نتیجه ۸ بر ۷ از سد بریس آندونیان از آمریکا گذشت. وی در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر یک جاسلی دیبو از کنگو را مغلوب کرد و به دور سوم راه یافت. وی در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۴ بر صفر آست بایورجانوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۳ استانیسلاو نواک از مولداوی را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. الهی در دیدار پایانی به مصاف جبرئیل گادژیف از کشور جمهوری آذربایجان می‌رود.

در وزن ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۳ دانل واشینگتون از آمریکا را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفور و امتیاز عالی ریچارد شرودر از آلمان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نخودی در این مرحله بالیان گوراو از هند را با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در این دیدار اشرف آشیروف ازجمهوری آذربایجان است.

در وزن ۹۷ کیلوگرم علیرضا عبدالهی در دور نخست با امتیاز عالی ۱۵ بر ۴ مقابل چارالامپوس آفتوفوریدیس از یونان به برتری دست یافت. وی در دوم با نتیجه ۹ بر ۷ از سد سوسلان ژاگایف از روسیه گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۸ مغلوب پولات پولاتجی از کشور ترکیه شد و به دیدار رده‌بندی رفت.

عبداللهی در این مبارزه تا ثانیه‌های پایانی از حریف خود با نتیجه ۸ بر ۷ پیش بود و تنها در ۳ ثانیه تا پایان کشتی به تصور اینکه کشتی به پایان رسیده اسیر فیتوی حریف شد و کشتی برده را با شکست عوض کرد تا فردا سه‌شنبه برای کسب مدال برنز به مصاف حریف خود برود.

مسابقات رده‌بندی و فینال پنج وزن نخست عصر فردا سه‌شنبه برگزار و رقابت‌های مقدماتی پنج وزن دوم نیز از صبح فردا آغاز می‌شود.