مسابقات ترای‌اتلون اسپرینت (مسافت کوتاه) قهرمانی کشور آقایان با شرکت ۷۰ ورزشکار از سراسر کشور در دو بخش انفرادی و تیمی به میزبانی استان آذربایجان شرقی و در محل سد امند بخش صوفیان شهرستان شبستر برگزار شد.

در این مسابقات تیم های اصفهان، زنجان و آذربایجان شرقی، قهرمان رده های مختلف سنی مسابقات ترای‌اتلون قهرمانی کشور شدند. مسابقات با رقابت ورزشکاران رده جوانان، امید و بزرگسالان آغاز شد که در بخش انفرادی رقابت اسپرینت، علی رضوانی به مقام قهرمانی رسید، امین سقایی دوم شد و مهدی سلیمی پور به مقام سومی بسنده کرد.در بخش تیمی این رقابت نیز تیم اصفهان به مقام قهرمانی دست یافت.

در بخش انفرادی جوانان نیز محمدیاسر سجاد به مقام قهرمانی دست یافت و پوریا شامی و مهدی انصاری به ترتیب دوم و سوم شدند. در بخش تیمی جوانان نیز عنوان قهرمانی به زنجان رسید و تیم‌های آذربایجان شرقی و اصفهان به مقام دوم و سوم دست یافتند.

در بخش انفرادی نوجوانان نیز عناوین برتر به مهدی آقایی، آیدین لواء و آرین مرادی رسید. در بخش تیمی نوجوانان استان میزبان به مقام قهرمانی دست یافت و تیم های زنجان و کردستان بر سکوهای دوم و سوم قرار گرفتند.

در رقابت انفرادی نونهالان، صدرا ابراهیمی قهرمان شد و محمدمعین قاسمیان فرد و کیارام کیانی به ترتیب صاحب عناوبن دوم و سوم شدند. استان آذربایجان شرقی در بخش نونهالان به مقام قهرمانی رسید و تیم های کردستان و زنجان دوم و سوم شدند.