تیم ملی بسکتبال ایران با برگزاری سه بازی در المپیک و شکست در مقابل تیم‌های جمهوری چک، آمریکا و فرانسه به کار خود در این مسابقات پایان داد اما نکته مثبت این بازی‌ها، درخشش ستاره ۳۶ ساله بسکتبال کشورمان بود.

«حامد حدادی» که با پشت سر گذاشتن یک مصدومیت شدید توانست خود را به بازی‌های المپیک توکیو برساند، در سه دیدار تیم ایران توانست عملکرد خوب و مثبتی داشته باشد، تا جایی که «وینسنت کوله» سرمربی تیم ملی فرانسه پس از دیدار با تیم ایران در نشست خبری اظهار کرد: ایران مقابل ما خوب بازی کرد. به خصوص حامد حدادی که بازیکن فوق‌العاده‌ای است. او در ۳۶ سالگی عالی بازی می‌کند.

مرد بدون جایگزین بسکتبال ایران

حال می‌خواهیم نگاهی به آمار حدادی در این سه دیدار داشته باشیم.

جمهوری چک: 

مرد ۲۱۸ سانتی‌متری بسکتبال ایران در دیدار با جمهوری چک توانست ۱۵ امتیاز، ۱۰ ریباند، ۴ پاس منجر به گل و یک بلاک به گل داشته باشد.

آمریکا: 

او در دیدار دوم مقابل آمریکا نیز ۱۴ امتیاز، ۷ ریباند، ۱ پاس منجر به گل و یک بلاک داشت.

فرانسه:

اوج درخشش حدادی در دیدار سوم و در مقابل فرانسه رقم خورد. جایی که او آمار ۱۸ امتیاز، ۱۲ ریباند، ۵ پاس منجر به گل و ۳ بلاک را برای خود ثبت کرد.

مرد بدون جایگزین بسکتبال ایران

حدادی در دیدارهای آمریکا و فرانسه توانست لقب بهترین و تاثیرگذارترین بازیکن ایران را نیز در اختیار بگیرد. عملکرد خوب ستاره بسکتبال ایران و از آن سمت عملکرد ضعیف دیگر بازیکنان جایگزین حدادی در پست سِنتر، این موضوع را به هماه نشان داد که در این پست جایگزینی مناسب برای شماره ۱۵ تیم ملی بسکتبال ایران وجود ندارد.

حدادی در آخرین مصاحبه خود اعلام کرد: فعلا قصد خداحافطی از تیم ملی را ندارم، اما سعی می‌کنم کم‌تر باشم و فقط برای بازی‌های مهم حضور پیدا کنم. دوست دارم تا وقتی که می‌توانم امتیازآور باشم، تیم ملی را کمک کنم. همه می‌گویند که سن من بالا رفته اما بازیکنانی هستند در کشورهای مختلف که تا ۴۰ سالگی بازی می‌کنند.

بدون شک با بالاتر رفتن سن حدادی، ترس نبود همچین بازیکنی در تیم ملی به وجود می‌آید و ما امیدواریم بسکتبال ایران بتواند در این مدتی که حدادی هنوز خداحافظی نکرده، بتواند جایگزین مناسبی برای این ستاره پیدا کند.

مرد بدون جایگزین بسکتبال ایران

البته که ما در المپیک فرصت میدان دادن به جوانانی چون سالار منجی، کیوان ریایی و امیرحسین خندان پور از دست دادیم و به جای آنها به بازیکنان با کیفیت پایین میدان دادیم.