تهران- خبرگزاری “روزگار”- یکی از هنرمندان حاضر در نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل گهر درباره تاثیر برگزاری سمپوزیوم‌ها، گفت: مردم به صورت مستقیم در مواجهه با آثار هنری این رویداد قرار می گیرند که در ارتقای فرهنگی، هنری شهر سیرجان موثر است.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی خبرگزاری “روزگار”، محمد مسلم سعید، یکی از هنرمندان حاضر در نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل گهر درباره تاثیر برگزاری سمپوزیوم‌ها به خبرگزاری “روزگار” گفت: این اولین اتفاق گسترده‌ در شهر سیرجان است که در این زمینه در حال برگزاری است.
وی درباره قابلیت استان کرمان برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های مجسمه‌سازی کشور گفت: به نظرم این قابلیت در سراسر کشور وجود دارد و با توجه به اینکه استان کرمان تنوع سنگ بسیاری دارد، این قابلیت را حتما دارد. همچنین استادهای بزرگ مجسمه‌سازی همچون حمید شانس، قهاری، حجب و صنعتی و غیره از این استان هستند که این خود می تواند کرمان را به یکی از قطب‌های مهم مجسمه‌سازی کشور تبدیل کند.
سعید خاطرنشان کرد: در این چندسال اخیر سمپوزیوم‌های خوبی برگزار شده که هر سال در حال بهبودی است. به هر حال ایرادات و انتقاداتی هم به آن وارد است ولی من همیشه سعی می‌کنم، نکته‌های مثبت آن را ببینم. امیدوارم در آینده این سمپوزیوم‌ها بتوانند باشکوه‌تر از گذشته به کار خود ادامه دهند.
این هنرمند افزود: این دومین سمپوزیومی است که در آن شرکت می‌کنم. سنگ این سمپوزیوم سنگ مرمریت از سنگ‌های بومی کرمان است و تردی خوب و خاصی دارد. چون خوش تراش است و برای کارهای حجمی مناسب است.
این هنرمند درباره اثر خود در این سمپوزیوم گفت: کار من هندسی است و عنوان آن همبستگی است که نماد بی نهایت است. یعنی بی نهایت همبستگی و خطوط هندسی دارد و یک کار قرینه است. سبک این کار انتزاعی است.
محمد مسلم سعید، متولد ۱۳۶۶ کرمان و فارغ‌التحصیل رشته هنرهای تجسمی از دانشگاه بین‌المللی مدیترانه(شرقی)است. وی در سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی بین‌المللی تبریز به‌عنوان دستیار شرکت کرده است.
او تاکنون موفق به ساخت و نصب ساخت مجسمه سنگی در دانشگاه EMU کشور قبرس، موزه هنرهای معاصر کرمان، مجسمه شهری در قشم و اصفهان شده است.
وی یکی از برگزیدگان بخش نمایشگاهی ششمین سمپوزیوم تهران و دومین سمپوزیوم تبریز است. چند مجسمه او به گنجینه موزه هنرهای معاصر کرمان و اصفهان راه یافته است. این هنرمند در کارنامه کاری خود تجربه حضور در چندین نمایشگاه داخلی و خارجی را دارد. او همچنین شرکت در فستیوال هنرهای تجسمی روسیه مرکز هنر معاصر ابلاکا اوفا ۲۰۱۴ و نمایشگاه گروهی دانشکده هنر میخائیل شولوخوف روسیه ۲۰۱۴شرکت کرده است.