روز یکشنبه چهارم مهرماه ۱۴۰۰، مجتمع صنایع لاستیک یزد میزبان جمعی از ارزیابان موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور بود. این ارزیابی در ادامه سری ارزیابی های این موسسه به منظور انتخاب واحدهای تولیدی نمونه کشوری در سال ۱۳۹۹صورت پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری “روزگار پرس”ـ سازمان ملی استاندارد، برای ارزیابی و انتخاب واحد تولیدی نمونه دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد بر اساس ضوابط و شرایط خاص، امتیاز دهی کرده و واحدهای نمونه طبق آیین نامه مذکور مواردی نظیر: استمرار در حفظ پروانه استاندارد، تدوین استانداردهای کارخانه ای، مشارکت در تدوین و تجدید نظر استانداردهای ملی و بین المللی در رشته صنعتی مربوطه، دارا بودن استاندارد تشویقی، دارا بودن گواهینامه استاندارد سیستم مدیریت کیفیت در سطح ملی و بین المللی، آموزش های عمومی و تخصصی برای کارکنان مرتبط با کیفیت، تداوم حضور مدیر کنترل کیفیت، ارتقاء سطح فناوری، تکنولوژی و چگونگی روش ساخت، کاهش قیمت تمام شده، کاهش ضایعات، انجام فعالیتهای تحقیقاتی و پژوهشی، ثبت اختراع، چاپ مقالات مرتبط با استاندارد، صادرات محصولات تولیدی و افزایش آن نسبت به سالهای گذشته، از جمله مواردی است که در کسب امتیازدهی لحاظ می شود.

در ابتدای فرایند ارزیابی، پس از حضور ارزیابان در سالن کنفرانس مجتمع و آشنایی با جمعی از مدیران و روسای مجتمع، تاریخچه مختصری از شرکت یزدتایر بیان و گردش فعالیت ها و فرایندهای ساخت و تولید و انبارش در مجتمع صنایع لاستیک یزد تشریح گردید. در ادامه، ارزیابان پس از معرفی، محورهای اصلی در این ارزیابی را تبیین نموده و مراحل آن را به شرح زیر برشمردند:

بازدید از قسمت های مختلف آزمایشگاه مواد در حین کار، مرکز آزمون، یونیفرمیتی و کالیبراسیون

بازرسی و آزمون حین فرایند (خود کنترلی)

چگونگی بررسی پاسخگویی به شکایات مشتریان و خدمات پس از فروش

بررسی استانداردهای محصول و علائم حک شده استاندارد روی تایر

در ادامه فرایند ارزیابی، ایشان طی بازدید از قسمت های مختلف تولید، بازرسی و آزمایشگاه تست تایر، ضمن آشنایی با فرایند های مرتبط با تولید و کنترل کیفیت در مجتمع، نسبت به بررسی دقیق انطباق مراحل انجام فرایندها و مدارک با استاندارهای تعریف شده اقدام نمودند.

در خاتمه فرایند ارزیابی و در جلسه اختتامیه، ارزیابان ضمن برشمردن نقاط ضعف و قوت سازمان، مراتب رضایت خود را از ارزیابی صورت گرفته از یزدتایر اظهار داشتند.

در نهایت در ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰، پس از جمع بندی نظرات و ارزیابی های صورت گرفته از واحدهای تولیدی منتخب در سراسر کشور توسط کارشناسان موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور، مجتمع صنایع لاستیک یزد بعنوان “واحد تولیدی نمونه کشوری” از دیدگاه سیستمی و کیفی اعلام گردید.

روابط عمومی مجتمع صنایع لاستیک یزد