تفاهم نامه ورزشی فولاد سنگان و باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان، در راستای ارتقای ورزش حرفه ای شهرستان خواف، پرسنل و خانواده های آنها امضا شد.

امرایی، مدیرعامل فولاد سنگان در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به جدیت فولاد سنگان در عمل به مسئولیت های اجتماعی گفت : فولاد سنگان در قبال ذینفعان خویش مسئول است و اصلی ترین هدف فولاد سنگان، تولید مستمر در راستای اهداف اقتصای است، اما در این بین یک سری از وظایفی بر عهده شرکت ها و البته فولاد سنگان است که از جنبه اخلاق حرفه ای مهم است و آن اهتمام در تأمین منافع ذینفان و مردم جامعه است و بی شک این مهم از طریق فعالیت در حوزه مسئولیت اجتماعی میسر خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت والای توجه به ذینفعان ؛”جامعه” توسط شرکت های بزرگ در جهان گفت :

شرکت های گوگل، مایکروسافت رتبه نخست در جهان در حوزه عمل ، اهتمام و توجه به جامعه را دارا هستند و این نشانگر اهمیت فعالیت اقتصادی و البته توجه به مسئولیت اجتماعی در جهان است و بزرگی شرکت ها تنها به اهداف اقتصادی، سود آوری معطوف نبوده و در کنارش، توجه به مردم و جامعه، از شاخص های موفقیت کمپانی های بزرگ در جهان امروز است.

مدیرعامل فولاد سنگان با اشاره به نگاه توسعه گرا و سازمانی نشات گرفته از فولاد مبارکه گفت :

نگاه ویژه در فولاد سنگان به جامعه ، مفهوم ” شرکت شهروند” است و ما خودمان را در قبال مردم متعهد دانسته و فولاد سنگان را در این منطقه بعنوان شهروندی می دانیم که باید به وظایفش در قبال جامعه عمل نموده است و برای دست یابی به توسعه متوازن نیازمند پیشرفت تکنولوژیکی و صنعتی با رویکرد توسعه رفاهی و آبادانی در منطقه می باشیم.

وی با اشاره به محورهای فولاد سنگان در حوزه عمل به مسئولیت های اجتماعی گفت :

توسعه زیرساخت ها، توسعه پایدار و رفع مشکلات زیست محیطی، توسعه آموزش و مهارت، توسعه مسکن ،توسعه اشتغال در شهرستان با هدف اشتغال پایدار،توسعه ورزش و سلامت جسم و روان با هدف توسعه و ارتقا ورزش حرفه ای، از جمله شاخص ها و محورهای اصلی این شرکت در حوزه عمل به مسئولیت های اجتماعی است و اقداماتی از جمله : مشارکت فعال اجتماعی در چهاربانده شدن جاده سنگان به تربت حیدریه، مشارکت در طرح انتقال آب دریای عمان به استان خراسان رضوی، اهدای ۱۱۰سری جهیزیه به زوج های جوان و ۵۱۰ دستگاه تبلت به دانش آموزان مناطق مختلف شهرستان، تفاهم نامه با آموزش و پرورش در تجهیز ۶۰ کلاس آموزشی، لوله گذاری و انتقال آب به روستاها، مشارکت در رفع مشکلات مرزی، ترمیم قنوات کشاورزی روستاییان، مشارکت با صندوق کارآفرینی امید در راستای توسعه و آبادانی شهرستان و اعطای وام به مشاغل با سودهای تک رقمی از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

امرایی ، توسعه متوازن و همه جانبه را از اهداف این شرکت دانست و عنوان کرد :

طرح توسعه وآبادانی شهرستان خواف با مشارکت دانشگاه تهران با انجام آمایش سرزمینی گسترده و شناسایی هشتصد پروژه انجام شده و فعالیت در حوزه های بهداشت و درمان، آموزش، کشاورزی و … در حال انجام بوده و در ۷۷ روستا صندوق های خرد روستایی تشکیل و به میزان آورده همان روستا، فولاد سنگان هم مشارکت نموده و وام با کارمزد دو درصد به روستاییان عزیز اعطا می گردد.

در ادامه حمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت : شرکت فولاد مبارکه در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود بر گسترش فعالیت های فرهنگی و ورزشی این شرکت تاکید داشته و همچنین مدیرعامل فولاد سنگان خواف نیز اراده جدی بر انجام فعالیت های ورزشی و فرهنگی در شهرستان خواف داشته است. این تفاهم نامه در زمینه استعدادیابی و پرورش استعدادها، برگزاری جشنواره های استعدادیابی، برپایی همایش های ورزشی امضا شده و به جهت تجربه ای که باشگاه سپاهان در مدیریت برنامه های ورزشی دارد شرکت فولاد سنگان درخواست همکاری داده و فولادمبارکه اصفهان هم با قبول آن بر اجرای آن تاکید داشت.

ساکت در پایان خاطر نشان کرد: کارهای اجرایی و هماهنگی با همکاری آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان شهرستان خواف آغاز می شود و انشالله با هدف افزایش شادی و نشاط، استعدادیابی و پرورش استعدادها، پر کردن اوقات فراغت و گسترش فعالیت های ورزشی و همچنین ارتقای توانایی نیروهای بومی در عرصه مربیگری و مدیریت ورزشی به پیش برود.

به گزارش روابط عمومی فولاد سنگان ، تفاهـم نامه همکاری شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان و باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان اصفهان با حضور ائمه جمعه تشیع و تسنن ، فرماندار و جمعی از مسئولین و فرماندهای نظامی و انتظامی در شهرستان خواف امضا شد.